כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
סוער בבני ברק

סאגת פינוי הבניינים: המשפחות מתבצרות במלון

חילופי האשמות בבני ברק: מספר ימים לאחר שדיירי בנייני המגורים שפונו ברחוב בר אילן מחשש לקריסה - חלק מהדיירים, שהועברו ל'מלון ויז'ניץ על חשבון העירייה, מסרבים להתפנות ותוקפים את העירייה. בעיריית בני ברק משיבים אש • 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים

סאגת פינוי הבניינים: המשפחות מתבצרות במלון
הפינוי הלילי צילום: דוברות כב"ה

מספר משפחות שהתגוררו בבניינים ברחוב בר אילן בשיכון ה' - בני ברק, שפונו במוצאי יום כיפור באישון ליל בעקבות חשש מקריסה, מתעכבות ב'מלון ויז'ניץ' בעיר ומסרבות להתפנות, זאת למרות שעיריית בני ברק הודיעה להן כי היא מתקצבת את השהות במלון עד להיום (ראשון), וכי מכאן ואילך משרד הרווחה יעזור להן לשלושה החודשים הקרובים.

בעריית בני ברק החליטו לעזור למשפחות שפונו מהבתים, וסיכמו איתן כי יתארחו, על חשבון העירייה, ב'מלון ויז'ניץ' בעיר עד ליום ראשון. בינתיים פעלו בעירייה מול משרד הרווחה במטרה למצוא פתרון לדיירים, ואכן הגיעו להסכמה כי משרד הרווחה יממן חלקית, במהלך שלושה חודשים, את תשלום השכירות לדירות שיועדו למשפחות שפונו. בעירייה הציעו גם נופשון חינם לשבועיים, בבית אבות ויז'ניץ, לקשישים שהתגוררו באותם בניינים.

מספר דיירים השוהים במלון, ומסרבים להתפנות, שוחחו עם 'בחדרי חרדים' וטענו כי הפינוי במוצאי יום כיפור היה פעולה שערורייתית, וגרמה לסבל רב למשפחות, ובעיקר לקשישים מתוכן. לדבריהם, במהלך השנים האחרונות, עיריית בני ברק הייתה מעורבת ביוזמות ובדיונים לפינוי ולשיקום המבנים, וככל הנראה הייתה מעורבת גם בפינוי הפתאומי במוצאי יום כיפור.

לעומת זאת, בעיריית בני ברק דחו את ההאשמות וטענו כי גם בעירייה הופתעו מהפינוי, וכי למרות שהיא לא הייתה מעורבת בפינוי, היא ניסתה, לפנים משורת הדין, לעזור למשפחות שפונו.

"הדיירים ידעו כבר מספר שנים כי בתי המגורים לא עומדים בתקנות הבטיחות, אך עד כה הם לא חיזקו ושיפצו את הבניינים, כדי למנוע סכנת קריסה. אך למרות זאת, ניסינו להציע את עזרתנו. למרבה ההפתעה, לא רק שלא העריכו את ההתייצבות לצידם - אלא גם יצאו במתקפה מכוערת, ומשיעים טענות שקריות, כביכול העירייה מתנכלת אליהם והייתה אחראית לפינוי", אמר גורם בעיריית בני ברק ל'בחדרי חרדים'.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' ניסו חלק מהתושבים לטעון כי העירייה ניתקה את החשמל מהבתים, אך בעירייה טוענים כי חברת החשמל אחראית לכך, ולא רק, העירייה אף פנתה לחברת החשמל בבקשה שידחו את מועד ניתוק החשמל בכמה שעות.

דיירים אף טענו כי בתי המגורים לא נמצאים בסכנת קריסה מיידית ולכן הם מבקשים להיכנס לימי החג, להתכונן לפינוי כראוי ולאסוף את כל החפצים, רהיטים ומכשירי חשמל - באופן מסודר. אך לטענתם, העירייה מונעת מהם לשוב לדירות מתוך כוונה להתנכל בהם.

בעירייה, אמרו ל"בחדרי חרדים", כי מבחינתם, אין מניעה שהתושבים יכנסו לקחת את חפציהם וככל, ויש מי שמונע הדיירים להיכנס בכדי להוציא חפצים, אלו הרשויות הממשלתיות. יחד עם זאת, העיריה לא תנפיק אישור ואו מסמך כזה מאחר שזה לא באחריותה, כמו מבצע פינוי התושבים בחצות ליל שהעירייה לא נטלה בו חלק, מלבד נתינת הכתף לדיירים שנותרו ללא קורת גג, ובשל כך העיריה לקחה על עצמה לסייע להם למרות אי תיקון ליקויי הבטיחות מצידם, עד עתה.

כזכור, דיירים בשני בנייני מגורים בבני ברק פונו מבתיהם במוצאי יום כיפור, בלילה שבין חמישי לשישי, לאחר שהתגלו בהם סדקים משמעותיים ועלה חשש כי הם עלולים לקרוס, זאת ברקע קריסת הבניין בחולון בתחילת השבוע שחלף.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', סמוך לחצות הוזעקו כוחות הכיבוי לבחון את אחד הבניינים שפונו, ברחוב בר אילן בשכונת שיכון ה' בעיר, לאחר שדווח כי התגלו בו סדקים. הכבאים הבחינו כי גם בבניין הסמוך קיימים סדקים משמעותיים. מהנדס שבחן את הבניינים קבע כי קיים סיכון בטיחותי חמור וכי עולה חשש לשלומם של הדיירים. בשל כך, קצין הכיבוי הורה על פינוי מיידי של הדיירים.

מדובר על כשמונה משפחות המתגוררות בשני בניינים דו קומתיים. הדיירים מיהרו לפנות את חפציהם וחלקם אף החלו לפנות רהיטים ומכשירי חשמל מתוך חשש כי לא יוכלו עוד לשוב לדירות.

קריסת בניין שיכון ה עיריית בני ברק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד