כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

ניסיון התנקשות בראש עיריית עכו • "ניצל בנס"

שמעון לנקרי נורה בחזהו בידי אלמוני בעת שנסע במכוניתו סמוך לצומת ג'וליס • התקשר לכוחות ההצלה ופונה לבית חולים בנהריה • מצבו בינוני ויציב • המשטרה חוקרת

ראש העיר. צילום: דובר עיריית עכו
ראש העיר. צילום: דובר עיריית עכו

ראש עיריית עכו, שמעון לנקרי, בן 51, הובא הלילה בסביבות השעה 1:40 לבית החולים בנהריה, לאחר שנורה בחזה, בעת שנסע ברכבו בצומת כפר מכר בצפון.

לנקרי נורה בכביש 70, סמוך לצומת ג'וליס-ירכא, בעת שנסע לבדו, לאחר שיצא מכפר מכר הסמוך לעכו. הוא התקשר לכוחות ההצלה, המשיך בנסיעה כארבעה קילומטרים, עד שהגיע לכביש 85, שם חבר לאמבולנס.

ראש העיר הפצוע פונה באמצעות אמבולנס של חברת 'חיאן' לבית החולים הממשלתי בנהריה, שם אושפז בחדר הלם, כשמצבו מוגדר בינוני. הוא עבר בדיקות הדמיה והרופאים ניקוזו האוויר מהריאה הפגועה.

כוחות המשטרה רבים הגיעו לזירת הירי ולמקום בו הותיר לנקרי את רכבו, והחלו לסרוק אחר היורים והממצאים.

חקירת האירוע ונסיבותיו - שטרם ידועות - הוטלה על היחידה המרכזית (הימ"ר) של מחוז חוף.

מפקד מחוז חוף של המשטרה, ניצב חגי דותן, הגיע לבית החולים, ואמר לכלי התקשורת: "אנו בודקים את כל התנועות שלו ביממה האחרונה ואני מקווה שנבין מה קרה.

"ראש עיריית עכו אינו אישיות מאוימת ולא מוגדר ככזה, לא הוא ולא אף אחד מאנשיו, למעט קצין הביטחון יניב אשור מפרשת השוטרים הנוקמים מנהריה. אנו נותנים עדיפות עליונה לנושא המאוימים. לנקרי הוא כעת מבחינתו מאוים בדרגה הגבוה ביותר, ואני מאוד מקווה שנגיע למבצע הירי".

מפכ"ל המשטרה הגיב על ניסיון החיסול: "מדובר באירוע חמור בכל קנה מידה, ובניסיון חיסול, פשוטו כמשמעו. אשר בדרך נס לא הסתיים במותו של ראש העיר. חקירת האירוע נמצאת בתעדוף ארצי עליון ואנו נפעיל את כל היכולות והאמצעים על מנת לאתר את האחראים למעשה הנפשע ולמצות עמם את מלוא חומרת הדין". המפכ"ל ציין גם את דעתו לפעול ללא דיחוי מול כלל משרדי הממשלה הנוגעים בדבר, על מנת להסדיר את האחריות והמימון הנדרש לסל האבטחה והמיגון לציבור המאוימים.

מנהל בית החולים בנהריה, ד"ר מסעד ברהום, מסר לוואלה! חדשות כי חייו של ראש העיר ניצלו בנס. "מדובר בפצע ירי באמצע בית החזה שיצא מבית השחי, יש חדירה ויציאה של הקליע", הסביר. "הוא סובל מפגיעה בחלק העליון של הריאה, אך לא הייתה פגיעה בכלי דם והוא נושם בכוחות עצמו.

"אין ספק שהוא ניצל בנס. סנטימטר לכיוון אחר והסיפור היה נגמר אחרת. הוא חברי וידיד של בית החולים, אדם יקר לנו שעושה הרבה דברים למען עירו והגליל המערבי, לכן הרגשות קשים כשהאדם הזה מגיע אליך באלונקה. מצד שני, לא נשקפת סכנה לחייו וזה מאוד משמח".

שמעון לנקרי, אב לארבעה, נבחר בבחירות לראשות עיריית עכו בשנת 2003, ומכהן מאז בתפקידו.

נא להתפלל לרפואת שמעון בן חנה לרפואה שלמה.
שמעון לנקרי עכו ירי בית חולים משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד