כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
התפילה בוטלה בדקה ה-90

החשוד בתכנון פיגוע ביום כיפור, שוחח עם אנשי דאעש

פרטים חדשים על הנער ממוצא סורי בן ה-16 שנעצר לאחר ש'מודיעין זר' הזהיר מפני פיגוע קרוב על בית הכנסת בגרמניה באמצעות חומר נפץ, מסתבר כי החשוד היה בקשר עם אנשי דאעש

החשוד בתכנון פיגוע ביום כיפור, שוחח עם אנשי דאעש
צללית צילום: Pixabay

עפ"י מקורות מודיעיניים, החשוד בפיגוע המתוכנן ביום כיפור בבית כנסת בגרמניה, היה בקשר עם גורמים מדאעש, כך מדווח העיתון היהודי הבריטי 'ג'ואיש כרוניקל'.

התפילה בכניסת יום כיפור בבית הכנסת בהאגן בוטלה ברגע האחרון לאחר מידע שהגיע לגרמנים מסוכנות ביוון זרה, שוטרים חמושים עם כלבי גישוש חיפשו חומרי נפץ לפני שאישרו לאנשי בית הכנסת לחזור למבנה.

הנער בן 16 במקור מסוריה נעצר לאחר ששוטרים מכוח מיוחד של המשטרה הסתערו על הבית בו התגורר עם אביו ושני אחיו בעיר בצפון מדינת ריין וסטפאליה. גם שלושת בני המשפחה האחרים נעצרו אך שוחררו זמן קצר לאחר מכן, אך הנער נשאר במעצר. הוא מכחיש שתכנן את הפיגוע.

אך גורמי מודיעין זרים מסרו כי הנער שוחח ברשת עם אדם החשוד כמחבל דאעש על אופן שימוש בחומרי נפץ. הצ'אטים התקיימו בטלגרם. מכשירים אלקטרוניים כולל טלפונים ניידים שנתפסו בביתו של הנער, נבדקים.

כזכור, על פי התביעה של דיסלדורף, עלה חשד שהילד מכין "מעשה אלימות חמור". עורך דינו של הילד אמר כי יגיש בקשה לבדיקת מעצרו. גורמים ביטחוניים טוענים כי אביו של הילד הגיע לגרמניה בשנת 2014 והוכר כפליט. שר הפנים של צפון ריין וסטפאליה, הרברט רול, אמר: "קיבלנו מידע מאוד רציני וקונקרטי שאולי תהיה התקפה על בית הכנסת במהלך יום הכיפורים".

שר הפנים הגרמני הורסט סיהופר אמר: "אנו עושים כל מה שאפשר מבחינה אנושית כדי להגן על האוכלוסייה שלנו. לעולם אסור לתת ליהודים בגרמניה לחיות בפחד". הממונה על האנטישמיות בממשלה, פליקס קליין, אמר כי הוא "נחרד מתוכניות מחודשות להתקפה על בית כנסת ביום כיפור".

דאעש אנטישמיות בגרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד