ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
עימות נוסף בקואליציה

כהנא החליט לפנק את המתנחלים; מרצ: "ככה לא עושים שינוי"

מאה ימי החסד לממשלה החדשה כבר חלפו ועברו והחיכוכים בתוך המחנה בלתי נמנעים | עימות נוסף בתוך הקואליציה: הפעם בין מרצ לשר מהימין החדש שמקצה מיליונים להתנחלויות וסופג מתקפה מתוך הקואליציה. במרצ מיהרו לתקוף את השר "ככה לא עושים שינוי ובטח לא ריפוי" 

כהנא החליט לפנק את המתנחלים; מרצ: "ככה לא עושים שינוי"
מתן כהנא צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

לא שהיו חסרים עימותים בקואליציה, אבל כל עימות מוסיף עוד קצת שמן לתסיסה בתוך הממשלה, לצד התרחיש שמא הממשלה לא תשרוד את העברת התקציב בדיונים שיחלו מיד עם פתיחת מושב החורף לאחר חג הסוכות. 

הבוקר (שני) מדובר בעימות סביב יוזמה של השר לשירותי דת מתן כהנא שהודיע על תקציבים שיינתנו לפיתוח בתי כנסת, תוך העדפה לבתי כנסת מעבר לקו הירוק בהתנחלויות. 

על פי ההחלטה, יוקצה תקציב של 20 מיליון שקל אשר יחולק בין 30 רשויות בהן קיימות מצוקה של בתי כנסת, תוך העדפה לבתי כנסת בהתנחלויות. 

"‏שמחתי לבשר לידידי יו"ר מועצת השומרון יוסי דגן על כך שהשנה שאני מתכוון לראשונה להעניק עדיפות תקציבית לבתי הכנסת ביו"ש", אמר כהנא, כשלצידו יוסי דגן ראש מועצת השומרון. "השנה מגיע לחלוצים ביו"ש!".

בעקבות הכרזתו על העדפה התקציבית לבתי הכנסת ביישובים, לא מעט מראשי הרשויות ביהודה ושומרון התקשרו למתן ובירכו אותו על החלטתו.

מי שתקפה בחריפות את ההחלטה היא חברת הכנסת מיכל רוזין מרצ, שתקפה את השר כהנא בציוץ בטוויטר, "השר כהנא החליט להמשיך בקו השגוי של הימין - לדאוג רק לאזרחים ואזרחיות מעבר לקו הירוק" כתבה רוזין בטוויטר.

עוד הוסיפה חברת הכנסת החברה בקואליציה, "בעיניו (של השר כהנא א.ק.) מתפללים בבתי הכנסת בישראל חשובים פחות מהמתפללים בהתנחלויות", תוך שהיא מכנה את היוזמה "החלטה שגויה של שר הדתות", ועוקצת, "ככה לא עושים שינוי ובטח לא ריפוי".

גם חבר הכנסת מוסי רז (מרצ) תקף את החלטת השר. "מתן כהנא מצהיר שיקפח לרעה את מתפללי בתי הכנסת בישראל כדי להעדיף את המתפללים בשטחים הכבושים", מסר בהודעה, והוסיף, "הצהרה אומללה של שר הדתות".

יצוין כי ההחלטה, מגיעה בצל ניסיונם של מפלגות השמאל בקואליציה לשנות את מפת אזורי העדיפות הלאומית - כך שהם מתכוונים להוציא משם את ההתנחלויות, לכן הם זעמו על כהנא, שכן הוא מתעדף יותר את הישובים מעבר לקו הירוק.

מתן כהנא מרצ מתנחלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד