כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
נמצא יעיל ובטוח

בעקבות הניסוי: בקרוב יחוסנו גילאי 5 ומעלה?

חברת פייזר מדווחת על "תוצאות חיוביות" בניסוי שנערך בחיסון לקורונה בילדים בני 11-5 | החברות מתכוונות להגיש בקשה לאישור | בחודשים הקרובים יוצגו ניסויים גם מתחת לגיל 5

בעקבות הניסוי: בקרוב יחוסנו גילאי 5 ומעלה?
אילוסטרציה צילום: David Cohen/Flash90

חברת פייזר הודיעה היום (שני) כי תוצאות ראשונות מניסוי קליני שערכה לחיסון שפיתחה נגד נגיף הקורונה, מעידות כי הוא יעיל ואינו מזיק גם עבור ילדים בני 5-11.

לפי הודעת החברה, ילדים שהשתתפו בניסוי פיתחו יכולת תגובה חיסונית חזקה חודש אחרי מנת החיסון השנייה, ולא הראו תופעות לוואי חמורות. עוד הודיעה החברה כי בחודשים הקרובים תציג תוצאות מניסוי שנערך בילדים בני פחות מחמש.

פייזר פיתחה את החיסון בשיתוף החברה הגרמנית ביונטק, שחתומה אף היא על ההודעה. שתי החברות לא הציגו מידע מפורט על הניסוי הקליני בילדים, שתוצאותיו טרם עברו ביקורת עמיתים ולא פורסמו בכתב עת מדעי מוכר. בהודעה צוין כי התגובה החיסונית שפיתחו הילדים שהשתתפו בניסוי היתה דומה לזו של צעירים בני 16 עד 25. עוד נמסר כי החברות מתכוונות להגיש בקשה לאישור רגולטורי לשימוש בחיסון בארה"ב, באיחוד האירופי ובמדינות נוספות בהקדם האפשרי.

לדברי מנכ"ל פייזר, אלברט בורלא, "מאז יולי נרשמה עלייה של 240% בתחלואה בקורונה בקרב ילדים בארה"ב. הדבר מדגיש את הצורך בחיסון קבוצה זו". בורלא הוסיף כי תוצאות הניסוי הקליני "מספקות בסיס חזק לבקשת אישור של החיסון גם עבור ילדים בני חמש עד 11 ובכוונתנו לפנות בהקדם למינהל התרופות והמזון בארה"ב (FDA) ולגופים רגולטוריים נוספים".

הניסוי שערכה פייזר בילדים כלל 2,268 משתתפים ובשונה מזה שנערך במבוגרים לא כלל קבוצת ביקורת שקיבלה פלסבו. במקום זאת, הניסוי בחן את כמות הנוגדנים בגופם של הילדים המחוסנים והשווה אותו לזו שפיתחו מבוגרים בניסוי קודם. דובר מטעם פייזר ציין כי החברות עשויות לפרסם מידע על מועילות החיסון בהמשך. כך נכתב ב'הארץ'.

בנוסף דיווח אסף יחזקאלי בערוץ 12 כי דובר מטעם פייזר אישר שלא נרשמו בניסוי מקרים של דלקת בשריר הלב.

חברת פייזר קורונה חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד