כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"לא מבין את הרעיון היהודי"

פולמוס בציונות הדתית: תושבי הערים המעורבות ילונו בסוכה?

בעקבות הפרעות בשנה האחרונה והמתיחות בערים המעורבות, יו"ר ארגון רבני 'צהר' הרב דוד סתיו 'פסק' שלא צריכים לישון בסוכה במקומות שיש בהם סכנה | ראש העיר לוד, אחת מהערים המעורבות, קרא לתושביו דווקא לישון בסוכה: "דוחה כל אמירה לפיה מסוכן לחיות בסוכה" | בימין העמוק תקפו את הרב: "אותו רב לא מבין את הרעיון היהודי"

פולמוס בציונות הדתית: תושבי הערים המעורבות ילונו בסוכה?
חג סוכות במושב צפריה (למצולמים אין קשר לכתבה) צילום: פלאש90

המצב בערים המעורבות ממשיך להיות מתוח, ובימים האחרונים עולה הסוגיה בקרב התושבים הסרוגים האם ניתן לישון בסוכה בצל החשש החשש להתנכלות שעלולה להוביל לפגיעה בנפש.

הסוגיה הגיעה אל פיתחו של הרב דוד סתיו, יו"ר ארגון רבני 'צהר' ורב העיר שוהם שנחשב בציונות הדתית לרב ליברלי יותר. הרב פסק שבמקומות שיש בהן סכנה, כמו בערים המעורבות, לא חלה חובה לישון בסוכה.

"תשובתי העקרונית הייתה שבמקום בו שוררת סכנה אין חייבים לישון בסוכה", כתב הרב בחשבון הפייסבוק שלו. "מובן מאליו, שאין להסיק מפסיקה נקודתית זו, שהתייחסה לנסיבות מסוימות - לכלל הערים והשכונות המעורבות".

אך יאיר רביבו, ראש העיר הסרוג של העיר לוד, אשר היא בין הערים המעורבות הבולטות, קרא לתושביו דווקא כן לשהות ולישון בסוכה: "כשאנו יוצאים אל הסוכה אנחנו מבטאים ומנכיחים ביטחון ואמונה בה'. אני קורא לכולם להיות שותפים בשמחת החג".

"השנה, נוכחותן של סוכות בכל מקום בעיר חשובה במיוחד ואני דוחה כל אמירה לפיה מסוכן להיות בסוכה. גם מי שירצה לישון בסוכה יוכל לעשות זאת ללא כל חשש", הדגיש רביבו.

"לצערנו אותו רב לא מבין את הרעיון היהודי שמאחורי הסוכה", תקף בנצי גופשטיין, פעיל דתי-ימני, שמזוהה עם הימין העמוק, את הרב סתיו, והמשיך: "אנחנו מתפללים 'הרחמן הוא יקים לנו את סוכת דוד הנופלת'. למה סוכה? למה לא מבצר? דווקא סוכה היא מסמלת את הביטחון בה', את זה שאסור לנו לפחד מהגויים".

"דווקא במקומות כאלה, כמו בלוד וכמו בעכו, אנחנו חייבים לישון בסוכה ולסמל בזה את הביטחון בה'. בעזרת ה' שנזכה שגם הרבנים יחזרו בתשובה ושיהיה חג שמח לכולם", עקץ את יו"ר ארגון רבני 'צהר'.

הרב דוד סתיו סוכה ערביי ישראל לוד יאיר רביבו ארגון צהר הציונות הדתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד