י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הרמזור מתעדכן

בעוד כשבוע: נוהל חדש לחוזרים מחו"ל

בעוד כשבוע יכנס לתוקפו נוהל חדש בכל הנוגע לשבים מחו"ל | לאילו מדינות אסור לטוס? ומה דינו של מי שלא התחסן וחוזר מחו"ל? כל הפרטים  

בעוד כשבוע: נוהל חדש לחוזרים מחו"ל
שוטר בשדה התעופה צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בעקבות התפשטות התחלואה בארץ ועל פי עדכוני התחלואה במדינות השונות, משרד הבריאות מודיע על המלצת 'סיווג המדינות' מחדש, הוראה שתכנס לתוקף ביום 27.9.21 (כא' בתשרי), בכפוף לאישורים.

על פי העדכון הצפוי, מדינות אדומות - הנסיעה אסורה, גם למחוסנים ולמחלימים (למעט מי שקיבלו אישור מוועדת החריגים). כל החוזרים ממדינות אלו יחויבו בבידוד מלא. בין המדינות האדומות מופיעות בולגריה ברזיל וטורקיה.

במשרד הבריאות עדכנו כי למרות היותה עד היום מדינה 'אדומה', ב-27.9.21 מקסיקו תצא מרשימת המדינות האדומות ותעבור לרשימת המדינות הכתומות.

בנוסף, לגבי המדינות הכתומות: משרד הבריאות מזכיר כי מה- 3.9 מחוסן או מחלים החוזר ממדינה כתומה, מחויב בבידוד עד לקבלת תוצאת PCR שלילית, או עד חלוף 24 שעות מכניסתו לישראל, בתנאי שמתקיים בו אחד מהתנאים הבאים: מחוסן במנה שלישית ("בוסטר"), מחוסן במנה שנייה ולא חלפו 6 חודשים מיום החיסון השני, מחלים שקיבל מנת חיסון (בעל אישור החלמה או תעודת מתחסן ישראלית, אשר יצא מישראל 7 ימים אחרי החיסון או חזר אליה 14 ימים אחרי החיסון (לא כולל יום החיסון). וכן, מחלים על בסיס בדיקת PCR בעל אישור החלמה ממשרד הבריאות על בסיס בדיקת PCR שבוצעה בישראל או תועדה בישראל, ולא חלפו שישה חודשים מיום קבלת אישור ההחלמה.

מי שאינו עומד בסעיפים אלה, יחוייב בבידוד מלא בחזרה ממדינה כתומה לישראל, בידוד מלא על פי ההוראות הנו 14 ימים וניתן לקצרו באמצעות ביצוע 2 בדיקות PCR שליליות. אחת ביום הנחיתה והשנייה ביום ה - 7. בקבלת התוצאה השלילית השנייה תסתיים חובת הבידוד.

בנוגע למדינות צהובות קבע המשרד: מחוסנים ומחלימים חייבים בבידוד עד לקבלת תוצאה שלילית או 24 שעות (לפי המוקדם), מי שלא התחסנו או החלימו חייבים בבידוד מלא.

המדינות שמוגדרות כרגע צהובות הן, אוסטריה, אורוגוואי, בחריין, גבון, הונג קונג, טיוואן, ניו זילנד, סין, סלובקיה, פולין, צ'כיה וקפריסין. על פי משרד הבריאות ב-27.9.21 לא יבוצע כל שינוי ברשימת המדינות הצהובות.

נתב"ג קורונה משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד