י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
בנו של ה'בבא חאקי'

בד"ה: השר וראש העיר לשעבר הלך לעולמו

הלך לעולמו השר לשעבר אהרן אבוחצירא ז"ל בנו של ה'בבא חאקי' זצ"ל שכיהן כרבה של רמלה. הלך לעולמו בגיל 82 בבית החולים איכילוב בתל אביב. ייטמן ברמלה בחלקה המשפחתית ליד אביו ה'באבא חאקי' זצ"ל

בד"ה: השר וראש העיר לשעבר הלך לעולמו
אהרן אבוחצירא ז"ל צילום: באדיבות המשפחה

ברוך דיין האמת: במרכז הרפואי איכילוב בתל אביב הלך לעולמו במהלך חג ראשון של סוכות השר והח"כ לשעבר אהרן אבוחצירא ז"ל, והוא בגיל 82.

‏המנוח נולד בג' חשוון תרצ"ט בעיר ארפוד במחוז תאפילאלת שבמרוקו, לאביו האדמו"ר הצדיק רבי יצחק אבוחצירא זצ"ל שכונה ה'בבא חאקי' וכיהן כרב הערים רמלה ולוד, שהיה אחיו של סדנא 'בבא סאלי' זצ"ל.

אבוחצירא כיהן כראש העיר רמלה וכחבר הכנסת מטעם מפלגות המפד"ל, תמ"י והליכוד וכן כשר בממשלת ישראל. הוא שימש כשר הדתות, כשר לקליטת העלייה וכשר העבודה והרווחה.

במהלך שירותו הפוליטי חוקק את זכויות הביטוח לאומי: קצבת זקנה, קצבת ילדים, ודמי אבטלה. לאחר שעזב את הפוליטיקה נכנס לעסקי הנדל"ן ועשה חיל בעסקיו. 

אבוחצירא היה בקשר קרוב מאוד עם רבני המשפחה, ונהג לפקוד לעיתים קרובות את חצר בן דודו האדמו"ר רבי ברוך אבוחצירא בנתיבות, וכן היה בקשר עם שאר רבני המשפחה.

הותיר אחריו את רעייתו ז'רמן, בתו של רבי מכלוף אבוחצירא זצ"ל ראב"ד מרקש שבמרוקו, וכן שישה ילדים ונכדים. אחיו: האדמו"ר רבי יחיאל אבוחצירא רבה של רמלה, והרה"ג רבי שמעון אבוחצירא רו"מ 'נר יצחק'.

מסע הלוויה מחר (רביעי, א' דחול המועד סוכות) בשעה  12:30 מרחבת עיריית רמלה לבית העלמין הישן ברמלה שם ייטמן בחלקה המשפחתית לצד אביו, האדמו"ר רבי יצחק אבוחצירא, ה'בבא חאקי' זצ"ל.

יהי זכרו ברוך.

הבבא חאקי רמלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד