י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הכריז על 'עידן חדש'

הנשיא ביידן: "אני מחויב למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני"

נשיא ארה"ב חזר והדגיש את הנכונות לחזור להסכם הגרעין שנחתם ב-2015 המגביל את תוכנית הגרעין האיראנית, הסכם שהנשיא לשעבר טראמפ פרש ממנו, וגם: מה דעתו על פתרון 'שתי מדינות לשתי עמים'

הנשיא ביידן: "אני מחויב למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני"
ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הדגיש היום (שלישי) את מחויבותו למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני, וחזר על נכונות ממשלו להצטרף מחדש להסכם 2015 המגביל את תוכנית הגרעין של איראן, הסכם שראש הממשלה לשעבר נתניהו ונשיא ארה"ב לשעבר טראמפ, התנגדו לו.

בנאמו בפני העצרת הכללית של האו"ם, ביידן גם הציג תמיכה אמריקאית בביטחון ישראל ואמר כי הפתרון של שתי המדינות לסכסוך הישראלי-פלסטיני הוא "הדרך הטובה ביותר להבטיח שישראל תישאר מדינה יהודית ודמוקרטית".

נשיא ארה"ב לא קרא לחידוש מיידי של שיחות השלום בין ישראל לפלסטינים שנעצרו מאז 2014. אך עודד את המאמצים לקדם את השלום.

ביידן הכריז על עצמו כנשיא ארה"ב הראשון מזה 20 שנה שלא מנהל מלחמה לאחר שהוציא את הכוחות האמריקאים מאפגניסטן, במקום זאת אמר, כי "אמריקה פותחת עידן חדש של דיפלומטיה בלתי פוסקת שבה הכוח הצבאי חייב להיות כלי המוצא האחרון".

לגבי סין אמר ביידן כי האתגר החשוב ביותר הוא לא לזרוע פילוגים. "אנחנו לא מחפשים מלחמה קרה חדשה או עולם המחולק לגושים", אמר ביידן. "ארצות הברית מוכנה לעבוד עם כל אומה שתלך ותחליט לפתור חילוקי דעות בשלום, גם אם יש לנו חילוקי דעות בתחומים אחרים".

ג'ו ביידן איראן שתי מדינות לשני עמים סין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד