י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ישראל מערבת את העולם

הלחץ עולה שלב: הסנקציות החדשות שיוטלו על מתנגדי החיסונים

ברקע ההסכמים בניהם על הכרה הדדית במתחסנים לצורך אשרת כניסה למדינה, ישראל פנתה לאיחוד האירופי ולארצות הברית וביקשה מהם שיתירו כניסה למדינתם רק לישראלים שהתחסנו ב-3 מנות. בכיר במשרד הבריאות: "סרבני החיסונים הם שמפרידים בינינו לבין הבסת הווריאנט"

הלחץ עולה שלב: הסנקציות החדשות שיוטלו על מתנגדי החיסונים
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: פלאש 90

הצעדים נגד סרבני החיסונים עולה שלב: ישראל פועלת מול ארצות הברית ומדינות נוספות על כך שלא יתירו כניסה לישראלים שטרם התחסנו במנה השלישית של החיסון נגד נגיף הקורונה. כך דווח ב'חדשות 12'.

הנושא הזה עלה השבוע בדיונים בהשתתפות אנשי משרד הבריאות וראש הממשלה. המשמעות של המהלך היא כי מרגע שייכנסו לתוקף ההסכמים ההדדיים עם ארה"ב ואירופה – לא יוכנסו אליהן ישראלים שלא השלימו את החיסון השלישי.

הסנקציה הזו מגיעה בצל ההסכם עם האיחוד האירופי על הכרה הדדית במתחסנים לצורך כניסה, הסכם דומה שעליו עמלים בישראל מול ארצות הברית.

"סרבני החיסונים הם שמפרידים בינינו לבין הבסת הווריאנט, אבל לא יהיו מגבלות על ביטוח רפואי או על טיפולים רפואיים לאנשים שאינם מחוסנים", מבהיר גורם בכיר במשרד הבריאות.

בתוך כך, בימים האחרונים ישנה דאגה במערכת הבריאות ממצב התחלואה. בתחילת השבוע נערכה ישיבה במשרד הבריאות, בהשתתפות מנכ"ל המשרד פרופ' נחמן אש, יחד עם מנהלי בתי החולים, שתיארו את צוותי הרפואה במחלקות הקורונה כ"גמורים", וטענו שיש להוסיף מכונות אקמו.

גם פרויקטור הקורונה פרופ' סלמאן זרקא הביע דאגה ותסכול מהמצב ואמר: "לא תיארנו לעצמנו שהתחלואה תישאר גבוהה כפי שהיא היום, בעקבות החגים ופתיחת הלימודים. יש לצמצם התקהלויות - בדחיפות".

מנהלים שנכחו בישיבה אמרו כי הישיבה הייתה "מייאשת יותר מבעבר". לדבריהם, יש מצבים שהצוותים נאלצים לתעדף מי ייכנס לטיפול נמרץ ומי יישלח למחלקה אחרת ויקבל טיפול פחות טוב.

קורונה נתב"ג ארה"ב אירופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 39 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד