ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
ההסתה נגד ברסלב

עוה"ד למנדלבליט: להגיש כתב אישום נגד בנט

הוגשה פנייה ליועמ"ש מנדלבליט, בה הוא מתבקש לפעול למען הגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה בנט בעקבות המתקפה שלו נגד חסידי ברסלב ששבו מאומן. "יש בהם משום הגברת השנאה והשמצה כלפי ציבור שלם והשחרתו, כאשר ברי לכל כי דבריו אינם נכונים - עובדתית"

עוה"ד למנדלבליט: להגיש כתב אישום נגד בנט
נפתלי בנט צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

פנייה הוגשה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בה הוא מתבקש לפעול למען הגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה נפתלי בנט, בעקבות המתקפה שלו נגד חסידי ברסלב ששבו מאומן אחרי הנסיעה לקבר רבי נחמן מברסלב זצ"ל בראש השנה האחרון.

הפנייה הוגשה על ידי עורך הדין יחיאל מונשיין, בה הוא טוען כי ראש הממשלה הסית נגד חסידי ברסלב ולכן על מנדלבליט לפעול נגד בנט, על פי סעיף 4 לחוק לשון הרע.

בפנייה טוען מונשיין כי אין לתאר ואין לשער את גודל הנזק הישיר והקיף לחסידי ברסלב שנגרם כתוצאה מדברי ההסתה של ראש הממשלה.

"בימים שהשיח התרבותי והחברתי בין המגזרים בישראל לוקה בחסר, הרי שלומר דברים מעין אלו, יש בהם משום הגברת השנאה והשמצה כלפי ציבור שלם והשחרתו, כאשר ברי לכל כי דבריו אינם נכונים - עובדתית", כתב מונשטיין בפנייתו למנדלבליט.

לכן, טוען מונשיין, מדובר בלשון הרע על ציבור שלם, שהושפל ונבזה על לא עוול בכפם. בנוסף לכך, מציין מונשיין, בנט אף לא התנצל בשום צורה בפני חסידי ברסלב שהואשמו כ"מזייפי בדיקות".

מונשיין מסיים את פנייתו ליועמ"ש: "נוכח האמור, אבקשך לעשות שימוש בסמכותך בהתאם לסעיף 4 לחוק לשון הרע על ציבור, בו נפסק כי 'לשון הרע על חבר בני אדם או על ציבור כלשהו..., דינה כדין לשון הרע, ...ולא יוגש כתב אישום בשל עבירה לפי סעיף זה אלא על ידי היועץ המשפטי לממשלה או בהסכמתו".

הפניה למנדלבליט

אביחי מנדלבליט נפתלי בנט אומן ברסלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד