י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
גם בציונות הדתית אבלים

הח"כ ספד לדודו, השר לשעבר אהרון אבוחצירא: 'תרומה אדירה'

עם קבלת הידיעה על מותו של השר לשעבר אהרן אבוחצירא ז"ל, חבר הכנסת אוריאל בוסו מש"ס, שהיה אחיינו, ספד: "זו הדרך שעליה גדל בבית אביו סידנא בבא חאקי זצוק"ל" | גם במגזר הדתי-לאומי, שאבוחצירא היה ממנהיגיה הפוליטיים, ספדו

הח"כ ספד לדודו, השר לשעבר אהרון אבוחצירא: 'תרומה אדירה'
אהרון אבוחצירא צילום: מתוך ויקיפדיה- רווח הפקות

"איש ציבור מסור ופורץ דרך": פוליטיקאים רבים ספדו הערב (שלישי) לאהרן אבוחצירא ז"ל, שהיה חבר כנסת ושר לשעבר והלך לעולמו במהלך החג הראשון של סוכות.

ראש הממשלה נפתלי בנט ספד: "‏כואב את פטירתו של השר וחבר הכנסת לשעבר אהרן אבוחצירא. אהרן ז״ל בן למשפחת אבוחצירא ממרוקו,
אהב את עם ישראל, את ארץ ישראל ואת תורת ישראל, והוביל עשייה חברתית חשובה למען השכבות החלשות ופעל מתוך שליחות אמיתית".

בין הפוליטיקאים שביכו את לכתו, היה גם חבר הכנסת אוריאל בוסו ממפלגת ש"ס, אחיינו של אבוחצירא: "בצער רב קיבלנו את הידיעה הקשה על פטירתו של דודי היקר השר לשעבר אהרון אבוחצירא ז"ל, שתרם תרומה אדירה למדינה, סייע למוחלשים ביותר, בחברה הישראלית".

"זו הדרך שעליה גדל בבית אביו סידנא בבא חאקי זצוק"ל, הוא אהב את עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל", הוסיף, כשהזכיר את אביו של אבוחצירא וסבו, ה'בבא חאקי' זצ"ל, שכיהן כרבה של רמלה.

גם בציונות הדתית, שאבוחצירא היה ממנהיגיה הפוליטיים, כשכיהן בעבר כחבר כנסת מטעם מפלגת המפד"ל, ספדו. "‏הצטערתי לשמוע על פטירתו של השר לשעבר אהרון אבוחצירא", צייץ שר הדתות מתן כהנא.

"אהרון ז"ל שכיהן בין היתר כשר הדתות היה אוהב ישראל שהיהדות הספרדית והציבור הדתי לאומי עמדו בראש מעיניו", כתב והמשיך: "כולי תקווה שאצליח לכבד את מורשתו, ובהגיעו לכסא הכבוד יהיה מליץ יושר על כולנו".

במפלגת 'הציונות הדתית' הצטרפו גם הם להספדים: "הוא היה נצר לשושלת רבנים מפוארת ממרוקו, איש ציבור מסור ופורץ דרך שחיבר את הציבור המסורתי-מזרחי לתנועה הדתית לאומית, פעל לחיזוק הרבנות הראשית לישראל, לצמצום הפערים בחברה ולסיוע לשכבות החלשות".

"בצאת החג התבשרתי על פטירתו של חבר הכנסת לשעבר אהרון אבוחצירא ז"ל שהיה אדם שהקדיש את עצמו לטובת הכלל והשכבות החלשות ונלחם למען עם ישראל ותורת ישראל. בנם של קדושים נצר למשפחה מפוארת. יהי זכרו ברוך!", הוסיף חבר הכנסת איתמר בן-גביר.

"אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחתו של השר לשעבר אהרון אבוחצירא ז"ל", ספד גם יושב ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, "אהרון היה בן למשפחת אבוחצירא המפוארת שעלה לארץ ממרוקו, שירת שנים רבות את מדינת ישראל ואזרחיה כאיש ציבור וכשר בממשלה".

"‏בשיחותי עימו התרשמתי תמיד משכלו החריף ומליבו החם. במשך שנים הוא שימש כקול לאזרחים רבים שקולם לא נשמע", ציין יו"ר 'הליכוד'.

אבוחצירא אוריאל בוסו איתמר בן גביר מתן כהנא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד