ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
נכנעו ללחץ

סיוע חירום לכיפת ברזל בישראל הוצא מהתקציב האמריקני

מהלך חריג: בעקבות לחץ חברי קונגרס דמוקרטים, סיוע חירום אמריקני לישראל למיירטי כיפת ברזל, הוצא מהתקציב האמריקני

סיוע חירום לכיפת ברזל בישראל הוצא מהתקציב האמריקני
כיפת ברזל יוצאת מאשקלון צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הפרוגרסיבים ניצחו: בעקבות לחץ חברי קונגרס דמוקרטים אנטי ישראליים, סיוע חירום אמריקני לישראל שתוכנן למיירטי כיפת ברזל הוצא מהתקציב האמריקני, דוברת יו"ר ועדת ההקצאות אמרה כי, "המימון לכיפת ברזל תיכלל בהצבעה נפרדת".

בעקבות לחץ של חברי מפלגה, הדמוקרטים הסירו את הסעיף בהצעת החוק שהיה מסייע במימון מיירטי מערכת ההגנה האווירית של כיפת הברזל, על פי דיווחים בארה"ב, מנהיגים דמוקרטיים נכנעו ללחץ של חברי קונגרס פרוגרסיבים מהמפלגה.

דוברת יו"ר ועדת ההקצאות, רוזה דלאורו אמרה כי "המימון לכיפת ברזל תיכלל בהצבעה נפרדת מאוחר יותר השנה". הדמוקרטים עדיין מתכננים להביא את החקיקה שתכננו, מאחר והקונגרס חייב לפעול תוך ימים ספורים כדי להימנע מהשבתת הממשל כשהקציב השוטף יפוג בסוף החודש. הסעיף למימון כיפת ברזל הוצא לאחר התנגדות של חברי קונגרס דמוקרטים אנטי ישראליים.

חבר הקונגרס ג'וש גוטהיימר הדמוקרטי הביע תסכול מכך שהמימון של כיפת ברזל הוסר, אך לא איים להצביע נגד הצעת החוק. "כיפת ברזל מגינה על אזרחים תמימים בישראל מפני פיגועים וכמה מעמיתי חסמו כעת את המימון שלה", צייץ גוטהיימר. "עלינו לעמוד לצד בן בריתנו ההיסטורי - הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון".

כיפת ברזל דמוקרטים מימון ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד