ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

פיגוע ירי בקדומים: בן 71 נפצע קל • "הפקרות בכבישים"

בן 71 שעמד בטרמפיאדה של היישוב קדומים נפגע מאש שנורתה מרכב פלסטיני • ראש מועצת שומרון קורא לשר הביטחון הנכנס: "להפסיק ההפקרות בכבישים"

צילום:  סוכנות חדשות 24
צילום: סוכנות חדשות 24



מאיר מנדלאיר, תושב שבי שומרון, בן 71, שעמד בטרמפיאדה של הישוב קדומים, נפגע מאש שנורתה מרכב פלסטיני שעבר במקום, ונפגע ברגלו. הוא פונה במצב קל לבית החולים מאיר בכפר סבא. כל הצירים באזור נחסמו לתנועה.

כוחות גדולים ממשטרת מחוז ש"י וצה"ל מחפשים אחר היורים.

"אני מרגיש מצוין והכל בסדר גמור", אמר מנדלאיר לוואלה. "כרגע אני נמצא בתחקור של כוחות הביטחון בבית החולים". הוא הוסיף: "אני רק מקווה שיצליחו לתפוס את המנוול ושהרשות הפלסטינית לא תיתן לו להתחמק".

אורן עדי, פראמדיק 'איחוד הצלה', סיפר: "מדובר בתושב אחד הישובים הסמוכים, שנורה - כשעמד בתחנה - מרכב חולף שנמלט מהמקום. אני וחובשים נוספים של 'איחוד הצלה' סניף 'שומרון' הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני, לאחר שנפגע ברגלו. כוחות צבא ומשטרה פועלים לאיתור היורים ובודקים את הנסיבות".

בועז כהן, בן 17 מהיישוב קדומים שהיה עד לפיגוע הירי סיפר לשריה דיאמנט מסוכנות תצפית על השתלשלות העניינים:



חננאל דורני, ראש מועצה מקומית קדומים, התייחס לפיגוע הירי בצומת קדומים ואמר: "לאור האירועים האחרונים פניתי למפקד האוגדה בבקשה להגביר את הנוכחית הביטחונית בכבישי השומרון ולפעול ביד תקיפה יותר נגד המחבלים".

ראש מועצת שומרון, גרשון מסיקה, אמר: "צריך להפסיק את ההפקרות בכבישים. אני קורא לשר הביטחון הנכנס לכנס דיון חירום ולעצור את הטרור שהרשות הפלסטינית מנסה לחדש בכבישי יו"ש".

סדרת אירועים מתמשכת

אירוע הירי הבוקר בא בהמשך לסדרה של אירועי טרור: בסוף השבוע שעבר מחבלים ערבים יידו אבנים לעבר אוטובוס ורכב פרטי שנסעו בכביש. כתוצאה מכך, סטה הרכב ממסלולו והתנגש במשאית שחנתה בצד, וארבעה מנוסעיו נפצעו.

האוטובוס - קו 186 של חברת אפיקים - יחד עם הרכב, היו בדרכם על כביש 5 סמוך לאריאל, שם ספגו מטח אבנים, בעקבותיו נפצע קל נהג האוטובוס, התינוקת אדל ביטון ששהתה ברכב הפרטי נפגעה באופן אנוש, אמה אדווה ושתי ילדות נוספות בגילאי 4 ו-6 ששהו אף הן ברכב - נפצעו בינוני.

אתמול (א) סיפר הרב הרב חיים נבון, רב קהילת השמשוני במודיעין ומרצה נודע, כי הותקף באבנים על ידי ערבים.

בדף הפייסבוק שלו כתב הרב: "מוצאי שבת, נוסע בכביש 443 בדרך לאירוע בירושלים.
קול חבטה חזק. החלון מתנפץ. חטפתי אבן. בחסד ה׳, הפח נשבר ואנחנו נמלטנו״.

לדבריו, חוקר המשטרה אמר לו כי הוא אינו הראשון.

צילום: אופק שלו - סוכנות הידיעות "חדשות 24"





צילום: הודיה כריש חזני - סוכנות תצפית





.ירי קדומים מסיקה אינתפאדה טרמפיאדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד