י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לא בפעם הראשונה

השלום עם ישראל יחכה: נכשל ניסיון הפיכה בסודן

התקשורת ‏בסודאן מדווחת על ניסיון הפיכה כושל שבו נטלו חלק 40 קצינים כביכול, שנעצרו. זאת לא הפעם הראשונה שמתבצע ניסיון הפיכה במדינה השסועה וכנראה שזו גם לא תהיה הפעם האחרונה

השלום עם ישראל יחכה: נכשל ניסיון הפיכה בסודן
ראש ממשלת סודן המודח עם בכירים בצבא צילום: ממשלת סודן

התקשורת ‏בסודן מדווחת ביממה האחרונה על ניסיון הפיכה שלא צלח. היה זה "ניסיון הפיכה דרדלה" כהגדרתו של רועי קייס, כתב 'כאן חדשות'. ברחובות ח'רטום הבירה שוררת שגרה ו"העניינים לחלוטין תחת שליטה", כך אמר אחד מחברי המועצה הריבונות במדינה ל'כאן חדשות'.

אתמול (שלישי) ממשלת המעבר השברירית של סודאן מסרה כי סיכלה ניסיון הפיכה ביום שלישי, בו היו מעורבים קצינים ואזרחים הקשורים למשטרו של הנשיא שהודח עומר אל-באשיר.

ראש הממשלה עבדללאה חמדוק אמר בנאום ששודר בטלוויזיה הרשמית, כי "המתכננים תכננו התמוטטות ביטחונית בערים כולל חסימת כבישים לאומיים, סגירת נמלים והסתה מתמשכת נגד השלטון האזרחי". סודאן שחתמה על הסכם נורמליזציה עם ישראל לפני כשנה, לא התקדמה הרבה מעבר לחתימה עצמה, והמצב השברירי בסודן לא מועיל להתקדמות ההסכם עם ישראל, נראה כי ייקח זמן עד שנראה תיירים ישראלים בסודן.

שר המידע, חמזה באולול, אמר כי "סוכל ניסיון הפיכה, והעומדים מאחוריו נעצרו, אנו מבטיחים לעם הסודני כי הסדר הוחזר ומנהיגי ההפיכה הצבאית והאזרחית נעצרו ונחקרים", אמר. "הרשויות רודפות אחרי תומכי המשטר הקודם שהשתתפו בניסיון ההפיכה". הצבא מסר כי "רוב" המעורבים בניסיון ההפיכה נעצרו, כולל 11 קצינים.

לסודאן יש היסטוריה ארוכה של הפיכות. השליט הקודם באשיר עלה לשלטון על רקע הפיכה צבאית בשנת 1989. מאז הדחתו, הנשיא לשעבר נמצא בכלא בעיר הבירה חרטום ועומד לדין בגין ההפיכה אשר הביאה אותו לשלטון. באשיר מבוקש על ידי בית המשפט הפלילי הבינלאומי באשמת פשעי מלחמה, פשעים נגד האנושות ורצח עם.

סודן ניסיון הפיכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד