י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
חוששים מהחורף

הקורונה הרגה באמריקה כמו השפעת הספרדית

מגיפת הקורונה הביאה למותם של אמריקאים רבים לפחות כמו מגיפת השפעת הספרדית, עם מעל 675,000 מתים, כמו בשנים 1818-1819

הקורונה הרגה באמריקה כמו השפעת הספרדית
ארה"ב צילום: Unsplash

אוכלוסיית ארה"ב לפני מאה שנה הייתה אמנם רק שליש ממה שהיא היום, והשפעת הספרדית היתה קטלנית מאד, אך משבר הקורונה הביא למותם של רבים, כמו לפני כ-100 שנה.

בדומה לשפעת הספרדית, וירוס הקורונה לעולם לא ייעלם לגמרי מאיתנו. במקום זאת, מדענים מקווים שזה יהפוך לדמוי שפעת עונתית קלה, כאשר מערכת החסינות האנושית מתחזקת באמצעות חיסונים. "אנו מקווים שזה יהיה כמו להצטנן, אבל אין אחריות על כך", אמר הביולוג של אוניברסיטת אמורי, רוסטום אנטיה, שמציע תרחיש אופטימי, אך זה יכול לקחת כמה שנים.

מקרי המוות בארה"ב מסתכמים במעל ל-1,900 ביום בממוצע, המספר הגבוה ביותר מאז חודש מרץ, וסך המתים בארה"ב עבר את המספר 675,000, כך על פי אוניברסיטת ג'ונס הופקינס. אך ההערכה היא שהמספר האמיתי גבוה יותר.

חורף קשה עשוי להביא לזינוק במספר המתים, כאשר התחזית שפרסמה אוניברסיטת וושינגטון, מעלה כי 100,000 אמריקאים נוספים ימותו מקורונה עד ה-1 בינואר, מה שיעלה את סך המתים של ארה"ב ל-776,000.

מגיפת השפעת בשנים 1918-1919 הרגה 50 מיליון קורבנות ברחבי העולם בתקופה שבה היה בעולם רבע מהאוכלוסייה שיש כעת. מקרי המוות העולמיים כתוצאה מקורונה עומדים כיום על יותר מ-4.6 מיליון.

השפעת הספרדית התפשטה אחרי מלחמת העולם הראשונה, והרגה מבוגרים צעירים ובריאים במספרים עצומים. לא היה חיסון לעצור אותו, ולא היו אנטיביוטיקה לטיפול בזיהומים.

קורונה ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד