ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
בביקור חג עם הראשון לציון

נשיא המועצת תוקף בחריפות את אלו הנפגשים עם שרי הממשלה

‏במהלך ביקור חג של הראש"ל הגר"י יוסף אצל נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן התבטא ראש הישיבה נגד הממשלה החדשה והמשתפים פעולה עמם: "זכינו שהקב"ה חנן אותנו בראשון לציון חזק מאוד, לא נפגש איתם ולא שומע להם. כל מי שפונה אליהם בר מינן מפריע לקב"ה" 

נשיא המועצת תוקף בחריפות את אלו הנפגשים עם שרי הממשלה
‏הראש"ל בביקור חג אצל חכם שלום כהן צילום: יעקב כהן

אמש (שלישי) מוצאי חג ראשון של סוכות נועדו ראש הישיבה נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן והראשון לציון הרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף שעלה למעונו של נשיא המועצת כמידי שנה לביקור חג. 

גדולי ישראל ושוחחו בדברי תורה מעניינא דיומא, הדיון ההלכתי נסוב בין היתר, אודות העומד ואוכל בסוכה אם יכול לברך ברכת לישב בסוכה, הראש"ל הגר"י יוסף ציין לסברת הרא"ש בנושא וראש הישיבה השיבו בדברי הרמב"ם באותו עניין.

במהלך השיחה שארכה שעה ארוכה הביעו גדולי ישראל את דאגתם העמוקה מהרס הדת וחורבן היהדות הנגרמים על ידי הממשלה, בענייני גיור, כשרות , קדושת הכותל המערבי ועוד. הגר"ש אף הביע את כאבו הרב מאותם הנפגשים ומשתפים פעולה עם הממשלה, בדבריו אמר: "איך אפשר לפגוש אותם, מה יש לדבר איתם, הם רוצים לעקור את הדת, לא היה כדבר הזה עשרות בשנים".

בסיום הדברים, התבטא ראש הישיבה בחריפות ואמר: "הגענו למצב שעמי הארץ נלחמים בהקב"ה, עושים כל דבר נגד התורה, נגד היהדות, ברוך ה' שזכינו בדור הזה שהקב"ה חנן אותנו בראשון לציון שליט"א שהוא חזק מאוד, לא נפגש איתם ולא שומע להם".

"אסור להיפגש איתם ולא לדבר איתם שום מילה, אפילו לא מילה אחת, וכל מי שפונה אליהם בר מינן מפריע לקדוש ברוך הוא" הוסיף נשיא המועצת בחריפות.

בהמשך התייחס הראשון לציון לסכנה המרחפת על קדושת הכותל המערבי, וציין שהרבנות הראשית הביעה את עמדתה כי אין לערוך כל שינוי ולפגוע בקדושת הכותל המערבי שהוא קדוש לכל אורכו גם ברחבה הדרומית.

ראש הישיבה ציין בהקשר הזה, כי יש לעשות הכול בשביל לשמור על קדושת המקום והביע את כאבו מהנעשה במקום בימים האחרונים.

בסיום המפגש המיוחד שתו גדולי ישראל 'לחיים' לציון שמחת החג, והראש"ל העניק לראש הישיבה את ספרי 'ילקוט יוסף' על הלכות סוכה וארבעת המינים.

 

חכם שלום כהן הרב יצחק יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד