י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"אסור לבנות על ההנהגה"

סמוטריץ': כך נמגר את האלימות במגזר הערבי

לאור המחאה ברשתות החברתיות וריבוי מקרי הרצח במגזר הערבי, יו"ר מפלגת 'הציונות הדתית' פרסם 5 נקודות, שלטענתו, יובילו למיגור את האלימות: "צריך להוציא את הראש מהחול" | בנוסף טען שלא צריכים לשתף פעולה עם ההנהגה של ערביי ישראל: "צריך לכפות את זה גם עליה"

סמוטריץ': כך נמגר את האלימות במגזר הערבי
סמוטריץ' צילום: Photo by Sraya Diamant/Flash90

"החיים של ערביי ישראל חשובים": יו"ר מפלגת 'הציונות הדתית' פרסם היום (רביעי) תוכנית שכוללת מספר נקודות, שלטענתו, תוביל למיגור הפגישה והאלימות בחברה הערבית.

בתוכנית, שאותה הוא פרסם לאור המחאות ברשתות החברתיות והמשך האלימות בחברה הערבית, סמוטריץ' קורא להחזיר את הריבונות למגזר. בתוכנית הוא מדגיש כי לא צריך לשתף פעולה עם מנהיגיה של החברה, אלא לכפות אליה.

"את האלימות בחברה הערבית צריך למגר", פתח בפוסט שהעלה לחשבון הפייסבוק שלו. "כי החיים של ערביי ישראל חשובים, כי בסופו של דבר האלימות לא נשארת במגזר ומופנית כלפי אזרחי המדינה כולם".

"זה בהחלט באחריותה של המדינה, שיכולה וצריכה לעשות הרבה יותר. כפי שתקראו בהמשך, אנחנו לא יכולים ולא צריכים לבנות על שיתוף פעולה מועיל מצד הנהגת ערביי ישראל. צריך לכפות את זה גם עליה", טען יו"ר 'הציונות הדתית'.

הוא פירט את הנקודות: "ראש וראשון, ההקצנה הלאומנית-פלשתינית בחברה הערבית, ובראשה מנהיגיה הפוליטיים והדתיים, וההסתייגות שלהם מהמדינה היהודית. שנית, צריך להכיר בתרבות המנטלית האלימה בחלקים גדולים של החברה הערבית, ולטפל בה לכל רוחב החזית".

"שלישית, הפרות חוק ואלימות לא מתחילים ברצח", כתב חבר הקבינט לשעבר, "אחרי עשרות שנים של התעלמות הגיע הזמן לעשות סדר ברשויות הערביות ולשנות מהקצה אל הקצה את שיטות העבודה ומבנה התקציבים שלהן כדי להשריש נורמות של חוק ומנהל תקין ולוודא שהתקציבים משמשים לרווחת החברה".

הוא המשיך: "רביעית, המאבק באלימות בחברה הערבית הוא מלחמה. ומלחמה כמו מלחמה דורשת כלים מיוחדים ולא נראית ולא מצטלמת יפה. חמישית, חינוך, חינוך וחינוך. מדינת ישראל מתנערת כמעט לחלוטין מהנעשה במערכת החינוך במגזר הערבי".

"אנחנו לא יכולים ולא צריכים לבנות על שת"פ מועיל מצד הנהגת ערביי ישראל. צריך לכפות את זה גם עליה. כל עוד לא תקום לערביי ישראל הנהגה אחרת שתזדהה עם המדינה, מוסדותיה וחוקיה, הנהגת ערביי ישראל אינה פרטנר למאבק החשוב וההכרחי הזה", טען סמוטריץ' לסיום.

בצלאל סמוטריץ אלימות ערבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד