י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
נשקלת בקשת הארגון הקיצוני

נציג הטליבאן רוצה לנאום בעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק

ארגון הטרור הטליבאן שהפך לבעל הבית באפגניסטן, מבקש שנציגו ינאם בפני האומות בעצרת הכללית של האו"ם שמתכנסת בימים אלו. באו"ם שוקלים את הבקשה

נציג הטליבאן רוצה לנאום בעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק
בניין האו"ם צילום: אמיר לוי, פלאש 90

אנשי ארגון האליבאן ביקשו לפנות למנהיגי העולם בעצרת הכללית של האו"ם השבוע בניו יורק, באו"ם הודיע כי ידונו בבקשת הארגון הקיצוני. שר החוץ של הטאליבן הגיש את הבקשה במכתב ביום שני. ועדת האו"ם תדון בבקשה.

הטליבאן גם מינה את דוברו היושב בדוחא בירת קטאר, סוהיל שאהין, כשגריר אפגניסטן באו"ם. הארגון הודיע כי השגריר של הממשלה המודחת כבר לא מייצג את המדינה.

ה-BBC מדווח, כי הבקשה להשתתף בעצרת של האו"ם נבחנת על ידי ועדת אישורים, שתשעה חבריה כוללים את ארה"ב, סין ורוסיה, כך על פי דובר האו"ם. אך לא סביר שהם ייפגשו לפני סיום ישיבת האסיפה הכללית ביום שני הקרוב. עד אז, על פי חוקי האו"ם, גולם איסאקאי, השגריר מטעם ממשלת אפגניסטן הקודמת, יישאר שגריר אפגניסטן באו"ם.

הוא צפוי לנאום ביום האחרון של הפגישה ב-27 בספטמבר. אולם הטליבאן אמר כי השגריר "אינו מייצג עוד את אפגניסטן". הטאליבן הודיע כי כמה מדינות כבר לא מכירות בנשיא לשעבר אשרף גאני כמנהיג אפגניסטן, גאני כזכור ברח מאפגניסטן כאשר לוחמי הטליבאן התקדמו לעבר הבירה קאבול, ב-15 באוגוסט. מאז הוא מצא מקלט באיחוד האמירויות הערביות.

בוועידת האו"ם, קטאר לחצה על מנהיגי העולם לתמוך בשלטון הטליבאן. "החרמתם תוביל רק לקיטוב, בעוד דיאלוג יכול להיות פורה", אמר שליט קטאר, השייח' תמים בן חמאד אל ת'אני.

אפגניסטן טליבאן עצרת הכללית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד