י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

ביתר עלית: בית כנסת 'עטרת צבי' עלה בלהבות

שריפה פרצה בבית הכנסת 'עטרת צבי' בביתר עלית • מתנדבים שהגיעו למקום חילצו בשלום את ספרי התורה, והם מפנים את ילדי הת"תים הסמוכים • טרם ידוע היקף הנזק

ביתר עלית: בית כנסת 'עטרת צבי' עלה בלהבות



ברחוב חלקת יואב בביתר עלית פרצה שריפה בבית כנסת 'עטרת צבי', צוותי כיבוי וחובשים מתנדבים מארגון 'איחוד הצלה' סניף 'ביתר' פועלים במקום לכבות את האש.

עד כה לא ידוע על נפגעים באירוע, וטרם ידועה רמת הנזק לבית הכנסת ולתשמישי הקדושה.

המתנדבים מפנים מהמקום גם את ילדי הת"תים והגנים הסמוכים, כדי למנוע פגיעות משאיפת עשן.

מתנדבי 'איחוד הצלה' סניף ביתר שעברו קורס כיבוי ומוסמכים לטפל במקרים אלו, סייעו לשני הכבאים שהגיעו לבדם, להשתלט על השריפה.

רק לאחר מאמצים ניכרים, הצליחו בכוחות משותפים להשתלט על האש המשתוללת ולכבותה. או אז, התברר כי האסון פקד את בית הכנסת; כשמעבר לנזק הקשה שהוסב למבנה בית הכנסת, פגעה האש גם בתשמישי קדושה, בתפילין וטליתות, ובספרי קודש רבים; ואלו ניזוקו קשות, לדאבון לב.

"סמוך לשעה 14:30 התקבל דיווח במוקד העירוני של 'ביתר עלית' על שריפה שפרצה ברחוב חלקת יואב" סיפר גיא עקריב, מנהל המוקד העירוני, "המוקד הזניק את כוחות הביטחון וההצלה, שהחלו בפינוי התלמידים, ותוך כדי גם פינו את ספרי התורה מבית בית הכנסת. כמו כן פונו גם תלמידים מהגנים ומהמוסדות הסמוכים. ברוך השם עד כה ללא נפגעים".

מדוברות 'איחוד הצלה' נמסר: "החובשים הצליחו לחלץ את ספרי התורה, ופועלים כעת לפינוי הילדים מתלמודי התורה והגנים הסמוכים עקב חשש לשלומם והעשן הסמיך, כוחות כיבוי נוספים בדרכם למקום".

צילום: מוטי - הצלה ביתר









שריפה ביתר בית כנסת עשן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד