י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לא אהב שאנשיו הוזמנו

נסיבות הפיצוץ בנמל ביירות: חיזבאללה איים על ראש צוות החקירה

לפי דיווחים בכלי תקשורת בעולם ארגון חיזבאללה איים על מי שאחראי על חקירת הפיצות הקטלני בנמל ביירות בשנה שעברה. לפי הדיווח, הארגון לא אהב את העובדה שאנשיו זומנו לחקירה בנושא

נסיבות הפיצוץ בנמל ביירות: חיזבאללה איים על ראש צוות החקירה
ביירות אחרי הפיצוץ צילום: צילום מסך

כלי תקשורת לבנוניים מדווחים כי ארגון חיזבאללה איים על ראש צוות החקירה לבירור נסיבות הפיצוץ בנמל ביירות. לפי הדיווח, החיזבאללה לא אהב שאנשיו הוזמנו לחקירה.

לפי הדיווח של הערוץ הלבנוני LBCI, אחראי התיאום בחיזבאללה, וופיק ספא, העביר לאחראי צוות החקירה, השופט טארק ביטאר מסר לפיו חיזבאללה מאסו בביטאר, וכי "יפעלו נגדו במישור החוקי, ואם זה לא יעבוד - יזיזו אותו בכוח". כזכור ביטאר החליט לפני כחודשיים לזמן לחקירה בנוגע לנסיבות שגרמו לפיצוץ את ראש הממשלה לשעבר ושרים נוספים לשעבר, חלקם במחנה הפוליטי איתו נמנה גם חיזבאללה. כך דיווח עידו קורן ב'כאן חדשות'.

על פי הדיווח, בלבנון מדווחים כי ביטאר אישר שאכן קיבל את המסר מחיזבאללה, וגם אמר :"אמשיך למלא את תפקידי כל עוד אני ראש צוות החקירה".

כזכור פיצוץ אדיר אירע בביירות באוגוסט 2020, הפיצוץ היה בנמל ביירות וגרם לנזקים כבדים בארמון הנשיאות של לבנון, ניפץ את חלונות האולמות והכניסות למקום ועקר את הדלתות והחלונות ממקומן. ראש הממשלה, חסאן דיאב, הכריז על יום אבל לאומי. בפיצוץ נהרגו מעל 200 איש, ונפצעו מעל 5000.

הפיצוץ אירע במחסן בו היה אמוניום חנקתי - חומר נפץ חזק ודליק מאד, האמוניום אוחסן במחסן לפני 7 שנים לאחר שהוחרם מספינה שעשתה דרכה למוזמביק ונכנסה לנמל ביירות.

חיזבאללה ביירות לבנון חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד