י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
נענה לבקשה

גדול הזמר החסידי ישמח את הקהילות שנמצאות בסגר

גדול הזמר החסידי יעקב שוואקי יופיע חינם בשידור חי מניו יורק לתושבי סידני שבאוסטרליה שנמצאים בסגר קשוח זה החודש השלישי. מדובר ביוזמה של הרב חיים ליוי מרבני הקהילות בסידני ששוחח עם הזמר וסיפר לו על המצב העגום בקרב התושבים היהודיים

גדול הזמר החסידי ישמח את הקהילות שנמצאות בסגר
יעקב שוואקי צילום: גיא שדות

סגר קשוח שנמשך כבר חודש שלישי ברציפות בסידני שבאוסטרליה, מותיר את בתי הכנסת סגורים על מנעול ובריח שוממים ללא נפש חיה גם בחג הסוכות אחרי ראש השנה ויום כיפור. גדול הזמר החסידי יעקב שוואקי החליט לרומם את רוחם באמצעות הופעה חינם בשידור חי. כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

הקהילה החרדית בסידני חגגה את החג ביחידות ללא מניינים, הסוכות הניידות הופצו בכל העיר להביא את השמחה ומנהגי החג ליהודים בבידוד. הרב חיים ליוי מבית הכנסת 'סידני'ס שול' שוחח עם הזמר החסידי יעקב שוואקי וסיפר לו על המצב העגום.

נטילת לולב ברחובה של עיר בחסות הסגר.

לשאלת שוואקי איך מתמודדים עם הסגר, ענה לו הרב: "המחלקות הפסיכיאטריות מלאות יותר ממחלקות הקורונה. וזה מסביר הכל". הזמר מיאן להאמין עד כמה המצב עגום, וסיפר בדמעות על החברים שאיבד בתחילת פרוץ המגיפה, ושקשה לו להאמין שחלק מעם ישראל עדיין במצב הקשה הזה. "חייבים לחזק את הקהילה", אמר הזמר.

רבים מאנשי הקהילה החרדית תרמו לאירוע שמחת בית השואבה, והזמר החליט לשיר בשידור חי חינם. "הצמאון לשמחה ושגרה, היא כמו מים לנפש עייפה. מקווים מאוד שחלק הארי של המגיפה מאחורינו", אמר הרב חיים ליוי ל'בחדרי חרדים' והביע משאלה, "מקווים לרקוד עם התורה, בבית הכנסת עם כל הקהילה".

ביום ראשון הקרוב בשעה 12:00 בצהריים (שעון ישראל) ושעה 18:00 שעון סידני, ישיר הזמר החסידי יעקב שוואקי בשידור חי בזום לאנשי הקהילה החרדית באוסטרליה. כל חבר קהילה יקבל לינק לשידור החי, ויוכל לצפות בו חינם. האירוע יוקדש לזכרו של הלוחם בראל חדריה שמואלי הי"ד, שנפל בגבול עזה בחודש שעבר.

בתוך כך, הארי טריגובוף, האדם העשיר ביותר באוסטרליה תועד בנטילת לולב, הונו נאמד ב-12 מיליארד דולר.

 

יעקב שוואקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד