י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הממשלה נרדמה בשמירה

בגלל מחסור באקמו: בן 50 נפטר מקורונה

אטימות הממשלה נמשכת והאזרחים משלמים בחייהם. למרות אזהרת אנשי מערכת הבריאות מפני המחסור במכשירי אקמו ובמפעיליהם בממשלה עדיין לא מתייחסים ולא מציעים פתרון וכבר הערב הלך לעולמו בן 50 שנדבק בנגיף הקורונה כי לא היה מכשיר פנוי לחבר אליו | קרוב ל-500 מתים מתחילת החודש

בגלל מחסור באקמו: בן 50 נפטר מקורונה
חולת קורונה מחוברת לאקמו צילום: דוברות ביה"ח סורוקה

מנהלי מחלוקות הקורונה בישראל מתריעים בימים האחרונים מפני התחלואה הגוברת ודרשו הגבלות על הציבור בכדי למנוע קריסה ואבדן שליטה. "נצטרך לבחור את מי להנשים ואת מי לחבר לאקמו" התבטאו והלינו גם על מחסור במכשירי אקמו ובצוות שיפעיל את אותם מכשירים.

אולם אזהרותיהם נופלים על אוזניים ערלות וקרבן ראשון כבר שילם בחייו הערב. על פי הדיווח ב'חדשות 12', בן 50 נפטר במחלקת הקורונה כי לא היה מכשיר אקמו פנוי.

רק הבוקר התראיינה מירב לוריא, ראש צוות מפעילי האקמו בביה"ח הדסה עין כרם בגלי צה"ל והתריעה: "יש מחסור במכשירים, הם עוברים כל הזמן מבית חולים אחד לשני. יש גם בתי חולים שאין להם מכשיר אקמו כי אין להם צוות ייעודי, אנחנו 45 מפעילי מכונת לב-ריאה (אקמו) בכל הארץ".

גם הד"ר שרון אלרועי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור, התייחסה היום למחסור במכשירי אקמו ואמרה בגל"צ: "ליד כל מכשיר כזה צריך לעמוד צוות רפואי מיומן. מכשירים אפשר לקנות, אבל הבעיה היא שצוות כזה דורש הכשרה של כמה שנים".

לצד זאת פרסמה יולן כהן ב'חדשות 12' כי החודש נפטרו 464 חולי קורונה ולמרבה הצער - המספר צפוי להמשיך לגדול, כי בתי החולים מתריעים שוב ושוב שהעומס במחלקות מביא לכך שהחולים נופלים בין הכיסאות. חלקם אף הדגישו ואמרו שבשל העומס הרב-הם היו חוששים לאשפז את בני משפחתם. "ועדיין למרות כל זה וכל תמרורי האזהרה - נדמה שהממשלה נרדמת בשמירה", הוסיפה הכתבת.

קורונה מכשיר אקמו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד