י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"יחלל את שם השם"

זעם: בנט יטוס בזמן שבארה"ב יהיה חג

לאחר העצרת הכללית של האו"ם, ראש הממשלה מתכוון לטוס משם כשיהיה אומנם מוצאי חג שמחה תורה בישראל - אך בארצות הברית עדיין יהיה חג שני. ח"כים חרדים: "זה לא יזיק לאף אחד אם יעזוב את ארה"ב אחרי יום נוסף"

זעם: בנט יטוס בזמן שבארה"ב יהיה חג
נפתלי בנט יוצא לביקור מדיני ראשון לוושינגטון צילום: אבי אוחיון /לע"מ

היו מי ששמחו לפני כ-100 ימים בשל העובדה שלראשונה מנהיג את ישראל אדם דתי חובש כיפה, אך מתברר מעת לעת כי האיש לא מכבד את הכיפה שעל ראשו, עם כל הכבוד לתמונת הנחת התפילין בוושינגטון. שוב זעם על ראש הממשלה נפתלי בנט, בנוגע לחילול השבת. אחרי שבשבת שובה הוא הגיע לחפ"ק בליל שבת וגרר מחלוקת ברשתות החברתיות לגבי הצורך הגדול שהיה בנסיעה זו, הוא מתמודד כעת עם זעם נוסף.

ראש הממשלה תזמן את טיסתו חזרה מניו יורק לאחר העצרת הכללית של האו"ם, ליום שבו חג שמחת תורה הסתיים בישראל, אך נמשך ליהודי אמריקה בגלל יו"ט שני של גלויות. דוברו של בנט צוטט באתר 'Jerusalem Post' כי "הביקורת היא שטויות, זה רק לאמריקאים, אנחנו לא אמריקאים".

נפתלי בנט בווישנגטון לפני פגישתו עם הנשיא ביידן.

"בנט לא יכול לפעול אחרת מאשר בן גוריון כי זה יחליש את היהדות, יפר את החג ויחלל את שם השם", טען חבר הכנסת מאיר פרוש מסיעת 'יהדות התורה'. חה"כ משה אבוטבול מש"ס זעם גם הוא ותקף: "זה מביש ומביך שבנט, שחובש כיפה, לא מכבד את השבת והחגים, כפי שהוא צפוי לעשות כסמל לשלטון במדינה יהודית".

"זה לא יזיק לאף אחד אם יעזוב את ארה"ב אחרי יום נוסף, במקום לאלץ את היהודים שעובדים עם המשלחת הישראלית בניו יורק לחלל את החג, האובססיה שלו לצבור נקודות דיפלומטיות על חשבון שמירה על המסורת שלנו שנשמרה בקפדנות על ידי קודמיו שלא חבשו כיפות תתפוצץ בפניו, כי מי שאינו מכבד שבת וחגים אינו ראוי לעזרת השם, ואינו מתברך בהצלחה".

חילול השם חילול חג נפתלי בנט מוצאי שמחת תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד