י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הקורבנות יכולים לדרוש פיצוי

הפרלמנט האוקראיני אישר חוק המגדיר אנטישמיות כלא חוקית

הפרלמנט של אוקראינה אישר חוק המגדיר תופעות אנטישמיות כלא חוקיות. הקורבנות שסבלו ממקרה אנטישמי יכולים לדרוש בגינו פיצוי. הנשיא היהודי צפוי לחתום על החוק

הפרלמנט האוקראיני אישר חוק המגדיר אנטישמיות כלא חוקית
עסקני אומן בישיבה עם בכירי משטרת אוקראינה צילום: באדיבות המצלם

הפרלמנט של אוקראינה אישר חוק המגדיר את האנטישמיות כעבירה פלילית ואוסר על אזרחי אוקראינה להשתמש במילים או במעשים אנטישמיים במדינה. החוק עבר אתמול (רביעי) ברוב של 283 קולות, המינימום הנדרש להעברת החוק הוא 226. כעת הנשיא וולודימיר זלנסקי צריך לחתום על החוק כדי שייכנס לתוקפו.

זלנסקי, אשר הינו יהודי, סיפר בעבר כי איבד קרובי משפחה בשואה. על פי הערכות, 0.2 אחוזים מאוכלוסיית אוקראינה המונה 41 מיליון איש, הם יהודים. החקיקה מגדירה את האנטישמיות כשנאת יהודים, או הצדקה ועידוד למתקפות על המיעוט היהודי, הצהרות שקריות או הפצת שנאה נגד יהודים, ואוסרת גם הכחשת שואה. פגיעה במבנים, אנדרטאות או מוסדות יהודיים תיכנס גם היא להגדרה של אנטישמיות.

על פי הצעת החוק, הקורבנות יכולים לדרוש פיצוי, והמפרים עלולים לעמוד בפני עונשים על פי חוקי פשע שנאה קיימים. כ-1.5 מיליון מהאוכלוסייה היהודית של אוקראינה שלפני מלחמת העולם השנייה נרצחו בשואה. באחת הזוועות הנוראיות, נרצחו כמעט 34,000 גברים נשים וילדים יהודים בין התאריכים 29-30 בספטמבר 1941, מה שמכונה טבח באבי יאר. הצעת החוק היתה חשובה, מאחר והאנטישמיות לא היתה מוגדרת בחוק, וכך אנטישמים התחמקו מהעמדה לדין.

שלומי אלישע, מעסקני קהילת אומן הגיב על ההחלטה ואמר: "אני מברך על החלטת הפרלמנט האוקראיני, השלטון הכי טוב שהיה עד כה וראוי לציין שבשנה האחרונה לא היה כלל אירועים על רקע אנטישמי, הלוואי שימשיך כך, מועדים לשמחה".

ממשלת אוקראינה אנטישמיות באוקראינה ולדימיר זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד