י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
רוסיה מכחישה מעורבות

עוזרו של הנשיא ניצל בניסיון התנקשות, נהגו נפצע קשה

בזמן שנשיא אוקראינה שוהה בניו יורק בעצרת הכללית של האו"ם, עוזרו הבכיר ניצל מניסיון התנקשות, אך נהגו נפצע קשות בתקרית. רוסיה הועלתה כחשודה אפשרית, אך מיהרה להכחיש מעורבות

עוזרו של הנשיא ניצל בניסיון התנקשות, נהגו נפצע קשה
רכבו של סרחי שפיר צילום: משטרת אוקראינה

עוזר בכיר של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי ניצל בניסיון חיסול, אך נהגו נפצע קשה, כך מסרה המשטרה האוקראינית. רוסיה הכחישה שיש לה חלק בתקיפה.

מספר יריות נורו אתמול (רביעי) לעבר רכבו של סרחי שפיר, עוזרו האישי של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי במה שנראה כמו ניסיון התנקשות. העוזר ניצל, אך נהגו נפצע באורח קשה מהירי.

המשטרה מסרה כי יותר מעשרה כדורים פגעו במכונית ליד הכפר לסניקי סמוך לעיר הבירה קייב. הרשויות פתחו בחקירה פלילית בחשד לרצח בכוונה תחילה. "אנשים לא מזוהים ירו כעשר יריות מנשק אוטומטי בקוטר 7.62", כתבה התובעת הכללית של אוקראינה, אירינה ונדיקטובה, בפייסבוק והוסיפה כי החקירה בעיצומה.

חבר פרלמנט אוקראיני אמר לסוכנות הידיעות 'רויטרס' כי העוזר סרחי שפיר, שמוביל קבוצת יועצים המקורבים לנשיא, השוהה כעת בניו יורק בעצרת הכללית של האו"ם, לא נפגע בתקרית.

סרחי שפיר אמר כי הוא מאמין שהתקיפה נועדה להפחיד את ההנהגה האוקראינית. "אני חושב שזאת הפחדה", אמר בתדרוך לערוצי החדשות יחד עם המשטרה ושר הפנים דניס מונסטירסקי. "זה לא יפחיד את הנשיא" הוסיף. הנשיא אמר כי אינו יודע מה עומד מאחורי הירי, אך אמר כי תהיה "תגובה חזקה".

"מי עומד מאחורי זה, למען האמת, אני לא יודע. מאיפה זה הגיע? יכול להיות פנימי, או אולי ממקור חיצוני", אמר בהצהרה בטלוויזיה. "להגיד לי 'שלום' דרך יריות לעבר מכונית של חברי היא חולשה".

ראש מפלגתו ציין כי קיימת אפשרות שרוסיה עומדת מאחורי הירי, "אסור לשלול עקבות רוסיות באופן מוחלט. אנו יודעים את יכולתם לארגן פיגועים במדינות שונות", אמר אולקסנדר קורנייאנקו. אולם הקרמלין הכחיש כל קשר לניסיון ההתנקשות.

אוקראינה ניסיון התנקשות ולדימיר זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד