י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"יותר רציני ממה שחשבתי"

ראש המועצת קיבל איומים על חייו והודיע על פרישה

אנטישמיות במקסיקו: נשיא מועצת המנהלים של הקהילה היהודית במרידה - מקסיקו, אלחנדרו רבינוביץ', היה יעד לאנטישמיות באמצעות הטלפון כאשר מתקשרים אנונימיים איימו על חייו ועל חיי משפחתו

ראש המועצת קיבל איומים על חייו והודיע על פרישה
שיחת טלפון. אילוסטרציה צילום: pixabay

בחודש אפריל האחרון החל נשיא מועצת המנהלים של הקהילה היהודית במרידה - מקסיקו, אלחנדרו רבינוביץ' לקבל איומים אנונימיים בפלאפון שלו מכמה מספרים לא ידועים, כל שיחה שהתקבלה, דיברו איתו באיומים ונאמר לו שכדאי לו לצאת מהעיר.

ככל שהשיחות התגברו והוא חשש לשלומו ולמשפחתו, החליט להגיש תלונה פלילית בפרקליטות המדינה. בתלונתו אמר רבינוביץ' כי באמצע אפריל, מאי ויוני, הוא קיבל מספר טלפונים ממספרים לא ידועים, והוא הותקף בגלל מוצאו היהודי, נאמר לו: "אתה והמשפחה היהודית שלך זבל, אנחנו לא רוצים אותך כאן, אנחנו רוצים שכל היהודים הציונים ייצאו מכאן".

התוקפנות עלתה לרמה נוספת של איום מפחיד מאד, כאשר ביום שני בלילה, ליל חג ראשון של סוכות, הגיעו אנשים לביתו וציירו על הקירות ביטויין פוגעניים עם מסרים אנטישמיים וסמלים נאציים.

הוא סיפר לתקשורת המקומית כי העלבונות והאיומים כלפיו ועל הקהילה היהודית החלו כאשר החל לכהן כנשיא מועצת הקהילות היהודיות. "אני עומד להתפטר מהדירקטוריון של הקהילה היהודית במרידה, ואני אוסיף עוד דברים לתלונה שלי, זה כבר יותר רציני ממה שחשבתי בהתחלה", אמר.

הוא הודיע בחודש פברואר האחרון כי ​​יש לו תוכניות להקים בית כנסת במרידה, כ-200 יהודים מתגוררים באזור וזקוקים לבית הכנסת, אך כעת לא ברור מה יעלה בגורל בית הכנסת והאם הוא ייבנה לאור האיומים.

איומים ברצח מקסיקו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד