י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
התפרצות מכוונת?

עריק סיני מתעקש: "האירוע בו הפיצה הממשלה את הנגיף"

 ווי ג'ינגשנג, אזרח סיני שנמלט לארה"ב והיה מקורב בזמנו למפלגת השלטון הקומוניסטית, טוען כי התפרצות הקורונה הייתה אירוע מכוון על ידי הממשלה שניסתה להדביק ספורטאים זרים בטורניר שנערך באותו הזמן בהוואן 

עריק סיני מתעקש: "האירוע בו הפיצה הממשלה את הנגיף"
אזרחים סינים צילום: unsplash

אזרח סין שנמלט ממנה לאחר שנרדף על ידי השלטונות, טוען כי סין הפיצה בכוונה את נגיף הקורונה בטורניר צבאי חודשיים לפני ששאר העולם ידע על הנגיף הקטלני.

מקורב המפלגה הקומוניסטית הסינית לשעבר, ווי ג'ינגשנג, אמר כי המשחקים הצבאיים העולמיים באוקטובר 2019 היו אירוע המפיץ הראשון של הנגיף.

הטורניר הבינלאומי לספורטאים צבאיים התקיים בווהאן - מקור מגפת הקורונה, חודשיים לפני שסין הודיעה לארגון הבריאות העולמי על המקרים הראשונים שלה.

ג'ינגשנג טען כי אין זה מקרה שחלק מ-9,000 הספורטאים הבינלאומיים שהתאספו לאירוע חלו אז במחלה מסתורית, שבהמשך התבררה כקורונה.

"חשבתי שממשלת סין תנצל את ההזדמנות הזו להפיץ את הנגיף במהלך המשחקים הצבאיים, שכן זרים רבים יופיעו שם", אמר לסרט התיעודי החדש של רשת 'סקיי ניוז' "מה באמת קרה בווהאן". הוא טוען כי שמע על כך שממשלת סין ביצעה 'תרגיל יוצא דופן' במהלך המשחקים.

"ידעתי על האפשרות של ממשלת סין להשתמש בכלי נשק מוזרים, כולל נשק ביולוגי, כי ידעתי שהם עושים ניסויים מהסוג הזה", אמר. טענותיו נתמכו על ידי יועץ לשעבר לסין של משרד החוץ האמריקאי מיילס יו. לדבריו, ספורטאים צרפתים, גרמנים ואמריקאים היו בין אלה שחלו בטורניר עם תסמינים דמויי קורונה, אך מעולם לא נבדקו לגבי הנגיף.

ג'ינגשנג גם טוען שהעביר את דאגותיו מהמצב לבכירים בממשל טראמפ בנובמבר 2019, אך לטענתו הם התעלמו ממנו. האיש ריצה עונש מאסר בסין בגין פעילויות נגד המשטר, ונמלט מסין לאחר שהשלטונות המשיכו לרדוף אותו.

המשטר הסיני בראשות שי ג'ינפינג ניסה נואשות להשתיק כל דיון בנגיף בשלבים המוקדמים של התפרצות הנגיף בווהאן, גם כאשר מספר גדול של גופות החלו להיערם בבתי החולים בעיר. כל הפרסומים ברשתות החברתיות על 'וירוס חדש' או על 'התפרצות חדשה' צונזרו על ידי המשטר, אך לבסוף האמת יצאה לאור.

מר ג'ינגשנג שנמלט לארה"ב לפני מספר שנים, אמר כי הוא מודע למתרחש בסין באמצעות גורמים במפלגה הקומוניסטית בבייג'ינג שתיארו לו את חששותיהם מהמצב ותיארו את הסתרת הנגיף על ידי השלטון.

אך למרות משבר הבריאות המתקרב שעומד להרוס את ארה"ב ושאר העולם, המסר שלו לא נלקח ברצינות, כך לטענתו. ככל שמקרי הקורונה המשיכו לפגוע בסין, המדינה עדיין הסתירה את ההתפרצות מול ארגון הבריאות העולמי עד 31 בדצמבר 2019, כאשר כבר אי אפשר היה להסתיר את קיומה.

אבל כזכור, גם אז סין הכחישה כי הנגיף יכול להיות מועבר מאדם לאדם, וארגון הבריאות העולמי תיאר את ההתפרצות המסתורית כמצב חירום לבריאות הציבור רק ב-30 בינואר 2020, מכיוון שהדבקות החלו לחדור למדינות אחרות כולל ארה"ב באותו חודש.

סין קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד