י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
כך הכל התחיל

מרתק: הצצה אל מאחורי העדשה של צלם החתונות המיתולוגי

חברת 'טקנו-ארט' היא החברה הגדולה בארץ לצילום אירועים וחתונות ● עם 35 אנשי מקצוע ואלפי שמחות ברקורד היא מובילה את השוק בעזרת טכנולוגיית צילום מתקדמת ויצירתיות פורצת גבולות ● לכבוד חג הסוכות אנו מגישים לכם ראיון מיוחד אחד על אחד עם הצלם המיתולוגי שהקים את החברה ומוביל אותה קדימה - אריאל רבינסקי

מרתק: הצצה אל מאחורי העדשה של צלם החתונות המיתולוגי
תמונה אחת שווה 1000 מילים: צילום: אריאל רבינסקי

אז איך בעצם הכל התחיל?

"כבר בתור ילד הייתי מצלם המון" מספר אריאל רבינסקי הבעלים והמייסד של טקנו-ארט "לבר מצווה ביקשתי מצלמה מאבי, שהוא בעצמו היה חובב צילום מקצועי. זיכרונות הילדות שלי מבוססים על התחביב שלו, אז עוד בתקופת הפילם. אני זוכר שהוא היה מייצר 'חדר חושך' באמבטיה על מנת לפתח את התמונות. הוא היה מניח מגבת בחריץ שבין הדלת לרצפה, על מנת ששום קרן אור סוררת לא תחמוק פנימה. למעשה את התמונה המפורסמת של ר' אליהו לופיאן זצ"ל משקה חתול בחלב, צילם אבי שלמד בכפר חסידים באותה תקופה ומיהר ללכוד בעדשת מצלמתו את הרגע האייקוני".


התמונה המפורסמת שהנציח אביו של אריאל רבינסקי • קרדיט: באדיבות המצלם

כאשר גדלתי קצת "השתלטתי על המצלמה שלו" נזכר רבינסקי "צילמתי להנאתי מתי שרק יכולתי. בכולל למד איתי חבר שהיה מצלם אירועים בשעות הערב והצעתי לו את שירותי כהשלמת הכנסה. אך זה לא המשיך לאורך זמן כי הסטנדרטים שהצבתי לעצמי היו גבוהים יותר, לקחתי הלוואה ורכשתי מצלמה וציוד מתקדם והתחלתי לנסוע באוטובוסים לצלם אירועים. בסיעתא דשמיא ההצלחה האירה לי פנים ושטף ההזמנות הלך וגדל. התחלתי לשים עין על צלמים מוכשרים ולגייס אותם לצוות שלי. ככה בעצם נולדה חברת טקנו-ארט. כיום אנחנו צוות של 11 צלמים מוכשרים שנבחרו בפינצטה, מתוך היכרות אישית ומעקב אחרי העבודה שלהם".

"הפרמטרים שמנחים אותי כאשר אני מצרף צלם חדש למשפחת "טקנו-ארט" הם רבים מאד. זה מתחיל בעמידה בלוח זמנים צפוף, עמידה בלחץ, חוסר התפשרות על ציוד מקצועי ומעל הכל אהבה ותשוקה אמיתית למקצוע הצילום".

"תחום הצילום בדומה למוזיקה, הוא מאד צעיר ודינמי. כל הזמן יש התפתחויות, שיטות וטרנדים חדשים. מה שהיה שיא האותנטיות והמקוריות לפני 10 שנים, היום כבר לא רלוונטי. כמו הפילם שנותרו בהיסטוריה והמצלמה הדיגיטלית שהגיעה אחריהם, השוק כל הזמן מתחדש. עדשות חדשות, מצלמות מתקדמות, תוכנות עריכה שונות. ולכן אנחנו צריכים להיות כל הזמן ערניים ולעקוב אחרי החידושים תוך כדי תנועה".

ואיך זה מצליח לכם עד כה?

"ברוך ה' מעל ומעבר. ההשקעה שאנו נותנים עד לפרטים הקטנים עושה גלים בכל רחבי העולם. חנות הצילום הענקית בניו יורק, שכל צלם מכיר: H&B מביאים כל שבוע מומחה אחר שידבר על צילום ואז עורכים את ההרצאה ומעלים לרשת. אחד העובדים שם נתקל בעבודות שלי והם הזמינו אותי כבר פעמיים לתת את ההרצאה. גם מחברת HP העולמית והוזמנתי לנאום באירוע: "פוטוקינה" – יריד הסחר הגדול ביותר בתחום תעשיית הצילום, המתקיים פעם בשנתיים בעיר קלן בגרמניה. כדי לקבל מושג על כמה היריד הזה נחשב, אפשר רק לציין שבשנת 1964 נשיא ארה"ב דוויט אייזנהאואר שלח מכתב ברכה לרגל פתיחת היריד. גם בכנס צלמי החתונה והפורטרטים הגדול בעולם - WPPI  בלאס ווגאס יצא לי לנאום מול צלמים מאירופה, אסיה ואמריקה. זאת רק רשימה חלקית שנועדה לבטא את הרושם שעושה עבודה חדשנית ומוקפדת שלא דומה לשום דבר אחר. במשך השנים צברתי גם שלל זכיות בפרסים בינלאומיים נחשבים, כמו פרס הארד בתחרות תמונות חתונה עולמית". 


זכה בארד בתחרות הצילום היוקרתית • קרדיט: באדיבות המצלם

"הגישה הזו לא מתבטאת רק בעבודה האישית שלי, אלא זו רמת העבודה שאנו מנחילים לכל העובדים בטקנו-ארט. אנחנו משתפים אחד את השני כל הזמן בפיתוחים ובשיטות, נותנים ביקורת ומעניקים טיפים ועצות. העובדה היא שלא כל אחד חושב על ההצלחה שלו בלבד, אלא על ההצלחה של טקנו-ארט כמכלול. יחד עם זאת אנחנו נותנים לכל צלם את המקום שמגיע לו, כלומר שלא כמו במשרדי הצילום השונים, בהם לצלם אין שם וקרדיט אלא כל העבודה היא מול המשרד. אצלנו בדיוק הפוך, כל החוויה של הלקוח היא מול הצלם. הוא יכול לבחור לפי העדפתו את הצלם שהוא אהב על פי המחיר והעבודות שלו המופיעות באתר".

מהם היתרונות של עבודה במודל כזה?

"אין תחליף לעבודה עם צלם שמשויך למשרד, שעות העבודה הארוכות והלא שגרתיות של צלם אירועים, גורמות לצלם להיות בלתי זמין ברוב שעות היום. ואילו כאשר המשרד תומך בצלם, הוא מספק ללקוח שירותי משרד זמינים ומשחרר את הצלם מתהליך ההפקה של המוצר הסופי: לוגיסטיקה, גביה ומסירת העבודה. כך הצלם פנוי להתרכז נטו בצילום".

אלו תגובות אתה מקבל מהלקוחות שלכם?

"אחוז מאד גבוה מהלקוחות שלנו" חושף רבינסקי "הם לקוחות חוזרים. אז כנראה שאנחנו עושים משהו טוב. כדי להבין עד כמה חשוב ללקוחותינו שדווקא אנחנו נצלם, אפשר לבחון את הצורה שבה הם מזמינים אותנו. כלומר: בנוהג שבעולם אדם מזמין אולם לתאריך מסוים ולפי זה הוא קובע את הספקים. אך רבים מהלקוחות שלנו סיפרו לי שאיתנו הם עובדים הפוך: הם לוקחים מהאולם רשימת תאריכים פנויים ואז חוזרים אלינו ובודקים באיזה יום הצלם שהם רוצים פנוי ורק אז סוגרים תאריך עם האולם..."

ספר לי קצת על לקוחות מפורסמים שלכם

"כבר למעלה עשור שלם זכינו לצלם את כל החתונות של נכדי האדמו"ר מגור שליט"א, הנגיד לב לבייב, רבה הראשי של רוסיה הרב בערל לאזאר לא מוותר עלינו, בין אם החתונה במוסקבה או בירושלים, אנחנו נהיה שם. באופן כללי לקוחות מוכנים להטיס אותנו לכל נקודה בגלובוס, בין אם זה אירופה, אמריקה, רוסיה ואוקראינה. כולל טיסה, שהייה, מלון, ושכירת ציוד, הכל כדי לקבל את האיכות הבלתי מתפשרת של "טקנו-ארט".

איך אתם מתמודדים עם תקופת הקורונה המאתגרת?

"החל מאותו הרגע ב-15 למרץ 2020 בו ביבי הודיע שלא ניתן לקיים חתונות אלא במתכונת מצומצמת מאד, התחיל הטירוף. הרי הלו"ז שלנו מלא שבועות וחודשים קדימה, התחלנו לשבת בעבודת נמלים שהזכירה הרכבת פאזל 1000 חלקים, לשבץ אירועים מחדש ולתאם כל פרט עם בעלי האירוע. זווית נוספת של עבודה בתקופת הקורונה, היא סכנת ההידבקות ובידודים של הצלמים. לי בעצמי קרה שבדרך לבית הכלה קיבלתי הודעה שעלי להיכנס לבידוד. במקרה אחר קיבלתי הודעה בעיצומה של חתונה, שאשתי חיובית לנגיף ונאלצתי להיכנס לבידוד במהלך החתונה. למקרים כאלה יש לנו אדם במוקד הזמנות שתפקידו להביט בזמן אמת על מצבת הצלמים ולהזיז אותם על פי צרכים וזמינות".

ספר לי על מקרים שבהם הייתם חייבים להיות יצירתיים?

"קודם כל אנחנו תמיד יצירתיים" מחייך רבינסקי "זה חלק מהעבודה. אבל זכורים לי כמה מקרים מיוחדים, לקוח מלונדון שחתונתו תוכננה להסתיים ביום חמישי בבוקר, ביקש שנייצר מתנה למשפחה שאף אחד לא חלם עליה, הפתעה ענקית. החלטנו להפיק בשבילו אלבומים מעוצבים עד שבת! וכל זה בחו"ל, לא המגרש הביתי שלנו. הטסנו מעצב איתנו ללונדון, השארנו בית דפוס פתוח בארץ במיוחד כל ליל שישי ובבוקר הגיע שליח, אסף את החומר ועלה לטיסה. עד השבת האלבומים המרהיבים היו אצל המשפחה. מקרה נוסף אירע לנו בדרכנו לצילום חתונה באוקראינה. הטיסה מהארץ לקייב יצאה באיחור והפסדנו את טיסת ההמשך לדנייפטרובסק. משמעות העיכוב הייתה שלא נספיק להגיע לחתונה בזמן, 5 דקות של התעשתות ומטוס סילון פרטי הוזמן במיוחד להטיס את חברי הצוות, הגענו ליעד בזמן." 


"כדי להגיע בזמן, הזמנו מטוס סילון פרטי" • קרדיט: באדיבות המצלם

מה הכי חשוב לך בתחום העבודה שלך?

"בשתי מילים – אכפתיות ומסירות" קובע רבינסקי "לא להפוך להיות רובוט שמתקתק על מצלמה ושולח חומר, אלא להרגיש את האנשים שזה היום הגדול שלהם. זה מתבטא אצלנו בכל כך הרבה מישורים, מה שעולה לי לראש לשם דוגמא: זה צלם שלי שגר באיו"ש ובשיא האינתיפאדה הדבר הראשון שהוא היה עושה אחרי אירועים במקום ללכת לישון, היה להפקיד אצלי את החומר (אז עוד בתקופת הפילם) כדי לא להסתכן שח"ו בדרך הוא יקלע למארב או משהו. אבל זה מתבטא גם בפרטים הקטנים והיומיומיים שהפכו לסימן ההיכר שלנו. לצאת כל פעם כמה שעות לפני האירוע, תמיד לקחת בחשבון את כל הבלת"מים כדי להגיע לפני הזמן לאירוע. כל זה נובע מאותו מקום – חרטנו על דגלנו לחיות כל אירוע מחדש כאילו זה האירוע הראשון ולא לעשות את עבודתנו כמצוות אנשים מלומדה".

לסיכום, מה המסר שלך לציבור?

"אומרים שתמונה אחת שווה 1000 מילים, לכן כדי לספר את הסיפור שלכם או של האירוע שלכם, כדאי לכם להשקיע בצילום מקצועי ואומנותי אל תתפשרו".

ולסיום, טעימה קטנה מהתמונות המרהיבות שצילם רבינסקי במשך השנים:

אתם מוזמנים להתרשם מהגלריה המלאה ומנבחרת הצלמים של "טקנו-ארט" באתר>>

אריאל רבינסקי חתונות צלם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד