י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
עם מסכות ובעלי תו ירוק

מרגש: הבחורים מאסון קרלין שהחלימו רקדו בשמחת בית השואבה

רגעים מרגשים ומיוחדים אמש בשמחת בית השואבה המסורתית של חסידות קרלין סטולין בירושלים. בחורי החסידות שנפצעו והשתקמו רקדו לראשונה בשמחת בית השואבה המסורתית. הכניסה רק לבעלי תו ירוק בתוקף וריקודים עם מסכות בלבד. צפו בתיעוד וידאו מרגש מהאירוע אמש

מרגש: הבחורים מאסון קרלין שהחלימו רקדו בשמחת בית השואבה
הריקודים אמש בחצר קרלין בירושלים צילום: צילומסך

בחצר חסידות קרלין סטולין קיימו את שמחת בית השואבה המסורתית גם השנה, בבית המדרש הגדול של החסידות 'היכל דרבנו יוחנן' קרלין סטולין הממוקם ברחוב אבינועם ילין בירושלים לשם נוהרים אלפים כמידי שנה מכל החוגים והעדות לרקוד ולשמוח עד השעות הקטנות של הלילה.

בשנה שעברה לא התקיימה שמחת בית השואבה, והחסידים צפו בשידור חי. השנה, הכניסה למקום הייתה רק לחסידים שהתחסנו ולהם תו ירוק, שאר החסידים ואנשים שאינם במתווה רקדו ברחבת בית המדרש למטה. 

כפי שנראה בתיעוד וידאו שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' בפנים בית המדרש כולם רוקדים עם מסכות ואלו שרוקדים הם בעלי תו ירוק בתוקף, כהוראתו המחמירה של האדמו"ר. לאורחים שאינם מבני החסידות הוכן כאמור מקום מיוחד בחצר בית הכנסת במקום פתוח, עם שידור חי מבפנים.

מדובר על מחוסנים בשלושה חיסונים ומחלימים לאחר ראש השנה ומחוסנים בשני חיסונים אלו שהתחסנו בחודש סיון האחרון, עזרת נשים הייתה סגורה גם לנשות החסידות, ושידורים חיים הועברו לכל בתי המדרש של החסידות.

רגעים מרגשים נרשמו בעת ריקוד בחורי החסידות שהחלימו מאסון הטריבונות שהיה בערב חג השבועות בחצר החסידות בגבעת זאב, מעל חצי מהבחורים היו ל"ע על כסאות גלגלים וקביים. ניתוחים ותחבושות ואמש בחסדי שמים הם רקדו בריאים ושלמים.

אחד הנוכחים במקום סיפר ל'בחדרי חרדים' "לראות את הבחורים רוקדים לאחר שהיו מרותקים לכסאות גלגלים וקורקינטים חלקם היו מאושפזים זה מרגש מאוד". 

 

אסון קרלין שמחת בית השואבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד