י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
וּנְפוּצותֵינוּ כַּנֵּס מִיַּרְכְּתֵי אָרֶץ

לולביהם בידיהם: תיעוד מרגש מהקהילה היהודית באיראן

תמונה מיוחדת התפרסמה הבוקר על ידי רבה הראשי של איראן בה נראים בני הקהילה היהודית עם לולבים ואתרוגים בידיהם | הקהילה המקומית מתמודדת גם היא עם התפרצות רחבה של הנגיף 

לולביהם בידיהם: תיעוד מרגש מהקהילה היהודית באיראן
היהודים באיראן צילום: צילום הקהילה היהודית באיראן

סוכות בטהראן: כמו כל עם ישראל ברחבי העולם החוגג את חג הסוכות תוך התמודדות עם נגיף הקורונה, גם באיראן היהודים מתמודדים עם הנגיף, מנייני תפילה התקיימו בצמצום, ובעיקר בשטחים פתוחים, כמו כן הרב הראשי המקומי התפלל גם הוא במנין בשטח פתוח

הקהילה היהודית באיראן מתמודדת עם תחלואה רבה בשל הנגיף, יש מספר חולים בקהילות, אך ב"ה לא כמו חודש שעבר שהיה גרוע מאד מבחינת תחלואה עם מספר נפטרים גבוה.

הקהילות היהודיות ברחבי המדינה מאד מגובשות תחת הנהגתו של הרב הראשי יהודה גראמי שליט"א ובנושא הרוחני המצב יחסית טוב. בזמן השאה, מנהיג איראן לפני המהפכה, היו הרבה עסקים בבעלות יהודים פתוחים בשבת, רבים מהם לא שמרו כשרות, אך מאז המהפכה, התקרבו היהודים לדת, כיום אף חנות יהודית לא פתוחה בשבת, והיהודים מדגישים את החגים עם הרמוניה מצוינת בין הקהילות.

מלבד קול התורה שנשמע בגאון בבתי כנסת רבים עם שיעורים רבים שנותן הרב הראשי, הרב גם הקים מערכת כשרות מפוארת ומתפקדת, בטהרן הבירה פועלות כיום 5 מסעדות כשרות, בשיראז ובאיספהאן יש מסעדה אחת עשרה בכל עיר. באיראן קיימים 60 בתי כנסת, אך מאז פרוץ מגיפת הקורונה, נסגרו רובם, רק בודדים נשארו פתוחים.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי הרב יהודה גראמי, רבה הראשי של איראן, פסק לבני הקהילה שחולים בקורונה ששאלו האם להתענות תענית יום כיפור, על פי עצת הרופאים פסק הרב גראמי לחולים הקשים לאכול ולשתות פחות מכשיעור.

כאמור, הקהילה היהודית מבקשת מכל יהודי העולם באשר הם, לשאת יחדיו תפילה לשלום החולים, שיסיר מהם כל נגע ומחלה וישלח דברו וירפאם בב"א.

איראן חג סוכות הרב יהודה גראמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד