י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
עימות בקואליציה

בימינה תוקפים את מרצ: "מחפשים לגרש יהודים"

לאחר שסיירו במאחז רשאש, חברי כנסת ממפלגת 'מרצ' שיגרו מכתב לשר הביטחון בו דרשו ממנו לפנות את המאחז היהודי: "הבעת את התחייבותך לפקח על הבניה הבלתי חוקית בשטחי C | חברי הכנסת ניר אורבך ויום טוב כלפון מ'ימינה' זעמו והודיעו כי היישוב ימשיך לפעול

בימינה תוקפים את מרצ: "מחפשים לגרש יהודים"
מוסי רז צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

עימות בקואליציה התפתח היום (חמישי) בין מפלגת 'מרצ' למפלגת 'ימינה' סביב סוגיית פינוי המאחזים, זאת למרות ההסכמה שלא לעסוק בנושאים מעוררי מחלוקת עם הקמת הקואליציה.

חברי הכנסת מוסי רז ומיכל רוזין מ'מרצ' ביקרו במאחז רשאש, ולאחר הביקור שיגרו מכתב לשר הביטחון בני גנץ ובו דרשו שידאג לפינוי המאחז. בתגובה, חברי כנסת ממפלגת 'ימינה' זעמו על הבקשה של חבריהם לקואליציה.

"בפגישתנו, הבהרת כי המדיניות שלך מבוססת על שמירה קפדנית על ביטחון המדינה, לצד קידום השלום והמהלכים המדיניים שיאפשרו אותו", כתבו הח"כים מ'מרצ' לגנץ. "כמו כן, הבעת את התחייבותך לפקח על הבנייה הבלתי חוקית בשטחי C, והבהרת כי העיקרון המנחה אותך הוא שלא תהייה התיישבות בניגוד לחוק, תוך שמירה על שלמות העם והקואליציה".

חבר הכנסת יום טוב כלפון כתב בתגובה: "בזמן שעם ישראל חוגג את סוכות ומתחבר למורשתו, חברי מרצ מחפשים איך לגרש יהודים מביתם. מוטב שחברי מרצ יזכרו שבכנסת יש לפחות 72 אצבעות ימניות, שלא מתחברות לשיח הגירוש והנסיגה שלהם".

"מלאכי השלום ע"ש מלאכי רוזנפלד ושולי הרמלך הוא חלק מההתיישבות עוד מ2015 וימשיך בעז"ה, כמו ישובים נוספים בהתיישבות הצעירה, להיות חלק מההתיישבות החלוצית הציונית", הוסיף חה"כ ניר אורבך.

מוסי רז מיכל רוזין מרצ מפלגת ימינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד