ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
בצל המחסור באקמו

התחלואה הגואה: מאמצים בממשלה לעודד התחסנות

בעקבות העומס, וקצב ההתחסנות האיטי במנת "הבוסטר" בימים האחרונים, שר הבריאות וראש הממשלה מתעוררים ומתחילים לפעול | בנוסף, משרד הבריאות יוצא במסר ברשתות החברתיות

התחלואה הגואה: מאמצים בממשלה לעודד התחסנות
מתחם חיסונים לקורונה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

בעקבות נתוני התחלואה המדאיגים, נוצר מחסור חמור במכשירי אקמו ובמפעיליהם בבתי החולים בארץ. רק אמש דווח על מותו של בן 53 שחווה אירוע לבבי ונזקק למכשיר אקמו שלא היה בנמצא בבית החולים עקב כך שחולי קורונה לא מחוסנים חוברו לכל השאר. מספר המתחסנים במנת "הבוסטר" אינו מתרומם בימים האחרונים, כשביממה החולפת הייתה עלייה של כ-23 אלף מתחסנים בלבד.

היום (חמישי) מנסים בממשלה לעודד שוב את ההתחסנות, כאשר שר הבריאות ניצן הורוביץ ביקר במחלקת הקורונה של בית החולים איכילוב, יחד עם מנהל בית החולים הפרופ' רוני גמזו ומנהל המחלקה ד"ר יוסי טשבינר. הורוביץ אמר במהלך הביקור: "צאו להתחסן - זה מציל חיים". והוסיף: "מה שאני רואה היום באיכילוב זה מה שאני רואה בכל בתי החולים בארץ - רוב מכריע של החולים הקשים החדשים הם לא מחוסנים. במיוחד בולטים המקרים של אנשים צעירים בלי מחלקות רקע".

גם ראש הממשלה נפתלי בנט נרתם למאמץ החיסונים ושוחח עם מנהלי קופות החולים במטרה להאיץ את מבצע החיסונים.

לצד זאת, משרד הבריאות פרסם בחשבונותיו ברשתות החברתיות, את המסר: ‏קורונה גורמת לתחלואה קשה ותמותה גם בקרב צעירים שאינם מחוסנים עד גיל 50 - מי שלא התחסנו כלל בשום חיסון, מהווים 69% מהחולים קשה ו-96% מהנפטרים (בין התאריכים 1.6 ל-4.9). אלו העובדות. חיסון ראשון, שני או שלישי - פשוט צאו להתחסן!

נפתלי בנט ניצן הורוביץ חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד