י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לאחר שעורר סערה

ניצחון מוחץ לישראל: הסיוע לכיפת ברזל עבר ברוב גדול

‏אחרי הסערה שעוררה הוצאת הסיוע הכספי למערכת כיפת ברזל מתקציבה של ארצות הברית, בית הנבחרים אישר הערב את העברת התקציב בסך מיליארד דולרים למערכת מיירטי הטילים והרקטות. הממשלה בישראל חוגגת ניצחון

ניצחון מוחץ לישראל: הסיוע לכיפת ברזל עבר ברוב גדול
גבעת הקפיטול צילום: pixabay

לאחר שהתקציב למיירטי כיפת ברזל הוצא מבסיס התקציב של ארה"ב ועורר סערה הן בקרב הדמוקרטים והן בקרב הרפובליקנים, הערב (חמישי) עברה הצעת חוק נפרדת לאישור הסיוע, ברוב של 420 תומכים, מול 9 מתנגדים ושני נמנעים.

במהלך הדיון בבית הנבחרים, נאמה חברת הקונגרס ראשידה טליב מהקיצונים שבמפלגה הדמוקרטית שמתנגדים לקיומה של ישראל והביע התנגדות לסיוע: "עלינו להתנגד למכירת נשק לכל מדינה בעולם שאינה שומרת על זכויות אדם, ישראל היא מדינת אפרטהייד". השגריר באו"ם גלעד ארדן הגיב לדבריה ואמר כי "כיפת ברזל מגינה על ישראל מפני פשעי המלחמה של חמאס".

ראש הממשלה, נפתלי בנט מיהר להגיב לאחר אישור הסיוע ואמר: "תודה לחברי בית הנבחרים של ארה"ב, דמוקרטים ורפובליקנים כאחד, על התמיכה הסוחפת בישראל והמחויבות לבטחונה. מי שמנסים לאתגר את התמיכה הזאת, קיבלו היום תשובה ניצחת".

ראש הממשלה החליפי, שר החוץ יאיר לפיד ניכס לעצמו את ההצלחה וכתב: "עוד הוכחה שבעבודה מדינית מדויקת אפשר להביא תוצאות, אפילו מהר. לישראל אין חברה טובה יותר מארה"ב".

שר הביטחון, בני גנץ הודה לממשל וכתב: "בשם מערכת הביטחון, אני מבקש להודות לממשל האמריקאי ולחברי הקונגרס, על האישור לסיוע ההצטיידות של ישראל במיירטי כיפת ברזל".

גם שרת הפנים איילת שקד הגיבה ואמרה: ‏"תודה לנשיא ביידן ולבית הנבחרים כולו על התמיכה בישראל והסיוע בהצטיידות מיירטי כיפת ברזל. האגף הפרוגרסיבי קיצוני במפלגה הדמוקרטית ניסה לפרום את הקונצנזוס סביב ישראל על בסיס שקרים ואנטישמיות טהורה. זו נורת אזהרה עבור ישראל ועבור הקהילה היהודית. הברית האיתנה בין ארה"ב לישראל ניצחה גם אותם".

חה"כ אמילי מואטי ממפלגת 'העבודה', הגיבה להחלטת בית הנבחרים לאשר את מימון כיפת ברזל ואמרה: "‏מברכת על החלטת בית הנבחרים האמריקאי. בהחלטה זו הם הוכיחו, שוב, שהברית בין ישראל לארה"ב חזקה ואינה נתונה לגחמות פוליטיות ותעמולתיות של כמה ליצנים, הזדמנות להזכיר שכיפת הברזל היעילה ביותר והמוכחת ביותר היא זו שתבשר על דרך מדינית חדשה והמעשה הכי פטריוטי יהיה לממש אותה, עבור כולנו".

שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן הודה לממשל האמריקני ואמר: "התמיכה הדו-מפלגתית האדירה בחקיקה הזו שולחת מסר ברור כי אמריקה עומדת לצד ישראל במאבק נגד הטרור".

כזכור לפני יומיים נערכה הצבעה על תקציב ארה"ב, ובעקבות לחץ של חברי קונגרס דמוקרטים אנטי ישראליים, סיוע החירום האמריקני לישראל שתוכנן למיירטי כיפת ברזל הוצא מהתקציב האמריקני. לאחר ההצבעה אמרה דוברת יו"ר ועדת ההקצאות כי "המימון לכיפת ברזל ייכלל בהצבעה נפרדת", ואכן היום ההצבעה עברה ברוב מוחץ למורת רוחם של המתנגדים.

כיפת ברזל הקונגרס של ארצות הברית בית הנבחרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד