י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

מצרים: חמושים חטפו תייר ערבי-ישראלי בסיני

המשטרה המצרית: תייר ישראלי ותיירת מנורבגיה נחטפו על ידי חמושים בחצי האי סיני • החטוף: אמיר עומר חסאן בן 26 מנצרת • החטיפה ללא קשר למוצאם של התיירים

  • י"א ניסן התשע"ג
סיני. צילום: יח"צ
סיני. צילום: יח"צ

רק בתחילת החודש יצאה אזהרת המסע ה"מסורתית" של המטה ללוחמה בטרור נגד ביקורים בחצי האי סיני, והיום ייתכן שהיא מתממשת. התקשורת המצרית מדווחת מפי המשטרה המקומית, שכנופיית חמושים חטפה תייר ישראלי - אמיר עומר חסאן בן 26 מנצרת - ותיירת מנורבגיה.

גורם במשרד החוץ ציין כי ככל הנראה, התיירים נחטפו "באקראי" ללא קשר למוצאם. החטוף הישראלי הוא ממוצא ערבי, עובדה שמשמעותה שחרור קל יותר מצד החוטפים החמושים.

בשיחה עם סוכן נסיעות מצרי הוא אישר את הדברים וציין כי התיירת הנורבגית היא ככל הנראה חברתו של התייר. השניים היו בדרך מטאבה לדהאב, כך לפי סוכן הנסיעות.

אזהרת המסע, שסווגה באתר המטה ללוחמה בטרור כ"איום קונקרטי גבוה מאוד", מתפרסמת כמדי חג הפסח, כמעט כדרך קבע. "ממידע שברשותנו עולה כי ארגוני הטרור ברצועת עזה וגורמים נוספים ממשיכים לפעול ביתר שאת לביצוע פיגוע טרור, בדגש על חטיפה, נגד יעדים ישראלים השוהים בסיני בטווח הזמן המיידי", נכתב באתר האינטרנט של המטה ללוחמה בטרור.

בתחילת החודש נחטפו בחצי האי שני תיירים בריטים, שהיו בדרכם לאזור שארם א-שייח'. השניים נחטפו ככל הנראה במטרה לדרוש תמורתם שחרור אסירים הכלואים בבתי הסוהר באלכסנדריה בגין הברחות נשק. עם זאת, מספר שעות לאחר שנחטפו שוחררו התיירים ללא פגע.
חטיפה צייר ישראלי ערבים סיני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד