ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
"מוצאת חן בעיני טוויטר"

הפרשן בהתקפה על היועצת של בנט: "פרשנית בינונית"

עם פרישתו של משה קלוגהפט כיועץ האסטרטגי של ראש הממשלה, הפרשן הפוליטי יעקב ברדוגו, תומך נלהב בנתניהו, תוקף את היועצת המדינית של בנט: "מינוי של דמות כמותה היה גורם להרמת גבות"

 הפרשן בהתקפה על היועצת של בנט: "פרשנית בינונית"
יעקב ברדוגו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יעקב ברדוגו, שנחשב לתומך נלהב בראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו תוקף הבוקר (שישי) בטורו את אחת מהנשים הקרובות לראש הממשלה נפתלי בנט.

בתחילה, ציין ברדוגו בטורו ב'ישראל היום' שמשה קלוגהפט עזב את תפקיד כיועץ אסטרטגי של בנט: "הצפייה ממנו היתה ברורה: להעלות באופן משמעותי את התמיכה הציבורית בבנט על חשבון נתניהו", ולאחר מכן עבר ליועצת המדינית שמרית מאיר.

את מאיר, שהייתה בעבר עיתונאית ופרשנית לענייני המזרח התיכון, ברדוגו, כך לפחות על פי טורו, פחות מחבב. "עד לפני כמה דקות, היתה בעלת טור ואושיית טוויטר שזכתה להערכה בעיקר מהברנז'ה. בעולם מקבלי ההחלטות ומעצבי המדיניות לא היה לה כל משקל משמעותי, והיא לא הותירה שום חותם".

"היא פרשנית מדרג בינוני, נטולת סמכות ידע מוכרת או ניסיון מהותי, אבל היא מוצאת חן בעיני טוויטר - ובממשלת היח"צ של לפיד ובנט, זה הקריקטריון העיקרי", תקף.

"בעידן נתניהו, יש לציין, מינוי של דמות כמותה היה גורם להרמת גבות, אם לא להתנפחות ורידי המצח אצל הפרשנים המדיניים. לא רק בשל חוסר הניסיון, אלא בעיקר עקב המילים הקשות, שלא לומר הפוגעניות, שהטיחה בנשיא ביידן".

"שמרית מאיר התגלתה כיועצת פעלתנית מאוד. היא לא רק מייעצת, היא למעשה מתווה מדיניות. היא הרוח החיה מאחורי קידום המפגשים המדיניים, היא זו שמעצבת את ה"גישה החדשה" שמנשבת מישראל והיא זו שדוחפת את בנט לכיוון מדיני חדש", כך ברדוגו.

יעקב ברדוגו נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד