ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
חונקים את החדשנות

יצרני הסמארטפונים יחויבו לייצר מטען אחיד

האיחוד האירופי מקדם הצעה, לפיה יצרני הפלאפונים יחויבו לייצר מטען אחיד. ההוראה תחול על סמארטפונים, מצלמות, אוזניות, רמקולים נישאים, ומשחקי וידאו

יצרני הסמארטפונים יחויבו לייצר מטען אחיד
כבל מטען צילום: pixabay

היצרנים הפלאפונים ייאלצו ליצור פתרון טעינה אוניברסלי לטלפונים ולמכשירים אלקטרוניים קטנים, כך על פי הוראה חדש של הנציבות האירופית. המטרה היא לצמצם את הפסולת על ידי עידוד צרכנים לשימוש חוזר במטענים קיימים בעת רכישת מכשיר חדש.

"על כל הסמארטפונים הנמכרים באיחוד האירופי להיות בעלי מטעני USB-C", נאמר בהצעה. חברת אפל מגדולי יצרני הפלאפונים, הזהירה כי "מהלך שכזה יפגע בחדשנות". ענקית הטכנולוגיה היא היצרנית העיקרית של סמארטפונים. "אנו עדיין מודאגים כי רגולציה קפדנית המחייבת סוג אחד בלבד של מטענים, מביאה את החדשנות לחנק, במקום לעודד אותה, מה שמוביל לפגיעה בצרכנים באירופה ובעולם", אמרו בחברה לרשת BBC.

ההוראה תחול על סמארטפונים, מצלמות, אוזניות, רמקולים נישאים, ומשחקי וידאו. מוצרים אחרים לרבות אוזניות מסוג מסוים, שעונים חכמים, ומכשירים נוספים, לא נכללו בהוראה החדשה מסיבות טכניות הקשורות לגודל ותנאי השימוש.

פוליטיקאים באיחוד האירופי מנהלים מאבק למען מטען משותף כבר למעלה מעשור, כאשר מחקר שפורסם במדינות האיחוד טוען, כי כבלי טעינה שנזרקים ושאינם בשימוש מייצרים יותר מ-11,000 טון פסולת בשנה.

באיחוד האירופי נמכרו בשנה האחרונה כ-420 מיליון טלפונים ניידים ומכשירים אלקטרוניים ניידים אחרים. לאדם ממוצע יש כשלושה מטענים לטלפונים ניידים, מתוכם משתמשים בשניים באופן קבוע, כך על פי ה-BBC. בשנת 2009 היו יותר מ-30 מטענים שונים, ואילו כיום רוב הדגמים הם מטענים של שלושה סוגים.

מטען

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד