י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
התביעה נידונה בבית משפט

רוזנבאום פוטר בגלל שלקח חופשה בראש השנה

תביעה משפטית מתנהלת נגד 'יוניליוור', חברת האם של 'בן אנד ג'ריס' שהיתה בראש הכותרת לפני חודשים ספורים בגין החלטתה להחרים את ההתנחלויות. התביעה עוסקת בפיטוריו של יהודי שלקח חופש מעבודתו בראש השנה 

רוזנבאום פוטר בגלל שלקח חופשה בראש השנה
מביט בחלון צילום: Unsplash

חברת יוניליוור - חברת האם של 'בן אנד ג'ריס' שספגה ביקורת בגין החלטתה לאסור מכירת גלידות בגדה המערבית, נתבעת על ידי עובד יהודי בחברה לאחר שלטענתו פוטר בעקבות כך שלקח ימי חופשה מהעבודה במהלך ראש השנה.

דיוויד רוזנבאום - מנכ"ל יוניליוור בניו ג'רזי - הודיע לבוס שלו פרנק אלפנו כי הוא מתכנן לקחת ימי חופש בראש השנה. כך על פי התביעה שעוסקת במקרה שהתרחש ב-2019. אלפנו אמר לרוזנבאום שהוא לא יכול לקחת חופש בראש השנה וכנראה גם לא ביום הכיפורים, כך נטען בבית המשפט.

רוזנבאום, אמר לאלפנו כי "הדת אוסרת עליו לא לעבוד בימים הקדושים" אבל, הבוס לא זז מעמדתו, רוזנבאום, בכל זאת לקח חופש ושלח מייל לדרגים הגבוהים יותר ב-30 בספטמבר 2019, בבוקר יום ראשון של ראש השנה, והסביר מה אמר לו אלפנו וכיצד נהג בניגוד לחוק. עורכת הדין של 'יוניליוור' השיבה כי היא תשוחח עם מחלקת משאבי אנוש, כך נטען בתביעה.

על פי הדיווח ב'ניו יורק פוסט', למחרת ב-1 באוקטובר פוטר רוזנבאום בשיחה טלפונית, "מכיוון שלא הגיע לעבודה בראש השנה", נכתב בתביעה. עוד דווח, כי בתקרית קודמת, אלפנו נקם ברוזנבאום על תלונה מאוגוסט 2019 שהגיש נגדו לאחר שאלפנו ביקש מרוזנבאום להלוות לו כסף, והאחרון סירב, לפיכך אלפנו התנכל אליו.

רוזנבאום שעבד גם עם צוות השיווק של 'בן אנד ג'ריס' בארגון אירועי מכירה, טען כי הסיפור האישי שלו הוא "עדות נוספת לאנטישמיות של יוניליוור שנראתה בגלוי ביולי 2021, כאשר חברת הבת של יוניליוור, בן אנד ג'ריס, הטילה חרם בלתי חוקי על ישראל. על ידי סירוב למכור שם את הגלידה שלה", נטען בתביעה. "זאת למרות שהיא ממשיכה למכור גלידה בכמה מהמדינות המדכאות זכויות אדם", נטען בבית המשפט.

מאז, רוזנבאום מובטל והתקשה למצוא עבודה חדשה במהלך מגיפת הקורונה, כך אמרה עורכת דינו סינדי סלבו ל'ניו יורק פוסט'. מטעם חברת 'יוניליוור' ומטעמו של פרנק אלפנו לא התקבלה תגובה לפניית ה'ניו יורק פוסט'.

תביעת פיצויים מכתב פיטורין בן & ג'ריס יוניליוור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד