ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
גל הלא מחוסנים

החוקרים הציגו לרה"מ בנט נתונים מעודדים

חוקרי האוניברסיטה העברית הציגו אמש בפני רה"מ דו"ח מיוחד שמצביע על דעיכת הגל הרביעי. לפי הדו"ח שהציגו, צפויה ירידה בתחלואה הקשה בימים הקרובים

החוקרים הציגו לרה"מ בנט נתונים מעודדים
מחלקת הקורונה בשערי צדק צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

חוקרי האוניברסיטה העברית המנטרים את מגפת הקורונה הציגו בדיון שנערך אתמול (חמישי) דו"ח הוא הם מצביעים על ירידה במקדמי ההדבקה, והם צופים ירידה בתחלואה הקשה בימים הקרובים.

בדו"ח מציינים החוקרים כי נמשכת ירידה של מקדמי הדבקה המוערכים באופנים שונים. לאור זאת, צפי לשימור ירידה בהדבקות בעשרת הימים הקרובים ומכאן צפויה להיגזר גם ירידה בתחלואה קשה חדשה.

עוד מצוין בדו"ח כי עליה בשרידות חולים קשים, לצד עליה בזמן אשפוז גורמים לחריגה משמעותית מהערך החזוי למספר חולים קשה. תופעה זו מתאימה לירידה בגיל הממוצע של חולים קשה חדשים עקב מתן מנת הדחף בעיקר לגילאי 50+. בעקבות כך טוענים החוקרים לעיכוב בירידה בתחלואה קשה בבתי החולים של כשבוע עד שבועיים.
 
החוקרים מציינים בדו"ח כי המחלה מתקדמת באמצעות האוכלוסייה שאינה מחוסנת או שהחיסון פג תוקפו. ולדבריהם כאשר התו הירוק יותאם לחיסון בתוקף – יש צפי לצמצום משמעותי בהדבקה בהנחה שהתו הירוק ישמר.

בהתייחסם להגבלות נוספות הם מציינים כי להגבלת התקהלויות מעבר לחיוב תו ירוק צפויה השפעה קטנה ביחס להדבקה בהינתן שהתו הירוק נשמר. אבל ניתן וכדאי לבחון זאת ישירות בתחקורים.

לטענתם, מספר הילדים הנדבקים בפתיחת מערכת החינוך אחרי החג צפוי להיות 1500-3000. לפיכך, מספר הבידודים הצפויים משימור מדיניות בידודים נוכחית יהיה קטן ממספר הבידודים שנגזר לפני ראה"ש.

קורונה האוניברסיטה העברית נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד