ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
הילד שניצל מהאסון

בדיון הוסכם: איתן בן ה-6 יישאר בישראל במשמורת משותפת

אמש התקיים דיון בבית המשפט לענייני משפחה בתל אביב בנוגע לילד איתן בירן ובדרישת דודתו להשיבו לאיטליה. הוסכם כי לעת עתה איתן יישאר בגבולות ישראל וזמנו יחולק שווה בשווה בין שני צדדי המשפחה

בדיון הוסכם: איתן בן ה-6 יישאר בישראל במשמורת משותפת
הדיון בבית המשפט בעניינו של הילד איתן בירן צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

בבית המשפט לענייני משפחה בתל אביב התקיים אתמול דיון בעניינו של הילד איתן בירן, הניצול היחיד מאסון הרכבל שהתרחש באיטליה. הדיון התקיים לבקשת ד"ר איה בירן נירקו, דודתו של הילד, שדורשת שבית המשפט יכריז עליו שהוא נחטף על ידי סבו, שמואל פלג, מאיטליה לישראל.

במהלך הדיון הוסכם על הסדרי ראייה זמניים ושמירה על פרטיות. נכון לעכשיו ולפחות עד סיום הדיון בעניינו, כי איתן יישאר בגבולות ישראל וזמנו יחולק שווה בשווה בין שני צדדי המשפחה. הדיון הבא יתקיים ב,-8 באוקטובר. כך דווח הבוקר ב'ישראל היום'.

כלי התקשורת באיטליה מדווחים כי השימוע התקיים בדלתיים סגורות ובו נכחו המעורבים המרכזיים בפרשה: דודתו של איתן הקטן, איה בירן, שהגיעה לישראל במיוחד מהעיר פאביה שבאיטליה, ועורך דינה וסבו של איתן, שמואל פלג, מלווה בעורך דינו. העיתונים האיטלקיים מדווחים בנוסף כי השימוע נמשך כשעתיים וחצי, כשבסופו פרקליטי שני הצדדים הביעו שביעות רצון. עם התחדשות הדיון בעניינו, תעמוד למבחן, בין היתר, החלטת בית הדין בטורינו למנות את איה בירן לאפוטרופוס של אחיינה וכן שאלת חטיפתו מאיטליה על ידי סבו. בנוסף, מוסרים באיטליה, כי נראה שגלי פלג (דודתו של איתן מצד אמו), פתחה בהליכים על מנת לאמצו.

בהודעה משותפת, שיצאה מטעם שתי המשפחות בסיום הדיון, נמסר: "בהמלצת ביהמ"ש, קיבלנו על עצמנו קודם כל את טובת הילד. לכן, הגענו להסדרי ביניים עד לסוף הליך זה. כמו כן, נקבעו הסדרים זמניים. אנו מבקשים בשלב זה לשמור על החיסיון שלהם. הסכמנו שלא יהיו דיווחים על מצבו של הילד למען פרטיותו".

איתן בירן בית משפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד