ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
בעקבות הביקורת

דיווח: גיאורגיה ריגלה אחרי השגריר הישראלי

התקשורת בגיאורגיה חשפה האזנות סתר שביצע המודיעין המקומי לשגריר הישראלי, הסיבה למעקב: מתח ביקורת על מעצר ראש האופוזיציה

דיווח: גיאורגיה ריגלה אחרי השגריר הישראלי
צללית, אילוסטרציה צילום: pixabay

כלי תקשורת בגיאורגיה פירסמו הקלטות של האזנות סתר שביצע המודיעין הגיאורגי לשגריר הישראלי רן גידור. בין השאר הוקלטה שיחה שלו עם ראשי הפטריארכיה. כן בוצע ריגול אחר שגרירים נוספים. זאת בעוד הקלטת דיפלומטים זרים מנוגדת לאמנת וינה.

ההאזנות בוצעו על רקע בחירות גורליות לעיריית טביליסי שיתקיימו באוקטובר. לתוצאותיהן תהיה לפי ההערכה השפעה גדולה על הבחירות לפרלמנט. מאז הבחירות האחרונות לפרלמנט האופוזיציה לא מכירה בתוצאות ולוחצת על בחירות חוזרות.

על פי האופוזיציה, הממסד הנוכחי מחובר לרוסיה ולכן רואים בבחירות לעירייה מעין משאל עם לקראת ההכרעה בשאלה איזה ממשלה תקום בגיאורגיה: מקורבת למערב או לרוסיה. איתמר אייכנר מדווח ב'ידיעות אחרונות', כי לפי ההערכות, ההאזנות בוצעו לגידור בשל כעס כלפיו מצד גורמים בממשלה משום שהוא מתח ביקורת על מעצרו של ראש האופוזיציה, והביע דעה בנושא נוסף שהכעיס את השלטון, הפרשה מביכה את הממשל בגיאורגיה. ממשרד החוץ בירושלים נמסר שהנושא נמצא בבדיקה.

שגריר האיחוד האירופי בגאורגיה קרל הרצל אמר לעיתונאים ב-22 בספטמבר כי שגריר גאורגיה בבריסל ואכטאנג מאחרובלישווילי זומן למטה האיחוד האירופי כדי להבהיר את המעקב הסמוי לכאורה של ממשלתו במשלחת הדיפלומטית של האיחוד האירופי בגאורגיה.

השגריר הרצל אמר כי הדיווח על מעקב של גיאורגיה נגד שגרירי האיחוד, "מעלה שאלות בנוגע לקיום אמנת וינה ואיננו רואים בכך טבעי שחבר ושותף קרוב כמו גאורגיה מעורבת בפעולות מסוג זה נגדנו".

גאורגיה ריגול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד