י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
כל מה שהיה ומה שיהיה

שיר השנה עם 12 מיליון צפיות; הזמר הכי פעיל והאלבומים שבדרך

בתום שנה די פוריה מוזיקלית בצל הקורונה, זה הזמן לסכם ולקשור כתרים לאישים שעשו את השנה • זמר השנה שחוגג שני עשורים בתעשייה ועדיין קוטף את התואר • אלבום השנה שטיפס במדרגות • הסיבות לשיר השנה • הזמר הבלתי נשכח • תגלית השנה • ומה צפוי בשנה החדשה

שיר השנה עם 12 מיליון צפיות; הזמר הכי פעיל והאלבומים שבדרך
סיכום שנה במוזיקה צילום: עריכה: חני לוין

כמדי שנה בחול המועד סוכות, קיבץ 'בחדרי חרדים' בחדר אחד כוורת של חובבי מוזיקה מושבעים, השולטים ומעודכנים היטב בתחום, כאלו שחיים ונושמים את העולם המוסיקלי, בוקר, צהריים וערב, ויחד התגבש על השולחן סיכום מוזיקלי מפתיע של השנה החולפת בצל נגיף הקורונה. כבר בפתח ראוי לציין כי תשפ"א היתה שנה דלה מאוד באלבומים, אך די פורייה בסינגלים טובים ומשובחים.

רק נציין כי מה שיוצא דופן בסיכום המוזיקלי של 'בחדרי חרדים', היא העובדה שהוא לא נעשה בעצה ובלחץ של יחצ"נים או מקורבים למיניהם הבוחשים בתחום. הבחירות והקטגוריות שתקראו כאן, גם אם הן אינן נעימות ואפילו מפתיעות - הן בחירה נטו של 'עמך בית ישראל' – חובבי מוזיקה כמותכם, שדירגו את הזמרים, האלבומים, הביצועים לפי דעתם האישית.

אלבום השנה

במקום הראשון: פצצת האנרגיה שמילי אונגר, שהוציא השנה את אלבומו השלישי המקורי 'מדריגות' ובו 11 רצועות, ועוד שלושה קטעי נוסח התפילה. את האלבום הפיק בכישרון רב נפתלי שניצלר שעיבד את האלבום כולו. בין הלהיטים שבאלבום 'לך', 'ירא שמים', 'אמן', 'בני היכלא' ועוד. ראוי לציין כי אונגר השיק הפעם מוזיקה חסידית על טהרת הקודש, ללא גימיקים כפי שמנסים האמנים החדשים ועדיין האלבום הצליח מאוד. 

במקום השני: לאחר ציפייה ארוכה, יצא בתשפ"א אלבומו הבכורה של התגלית של השנים האחרונות זאנוויל ווינברגר - 'מן השמים'. אלבום משובח שניכרת בו ההשקעה רבת השנים, איכות בלתי מתפשרת ובחירת גדולי וטובי המלחינים והמעבדים, ביניהם יוסי גרין, פינקי וועבר, הרשי ווינברגר, יוסף משה כהנא, הרשי רוטנברג, משה לאופר, יואלי דיקמן ועוד. באלבום שירים יצירתיים ומרגשים, כמו 'אנא ה'', שיר הנושא 'מן השמים', 'יתומים היינו'. בקצביים; 'כלל ישראל' ו'מי ימלל', ובשקטים יש את 'ותחזינה', 'להתענג' ועוד. תכל'ס היה שווה לחכות.

במקום השלישי: האלבום 'לחיים', ה-11 של ענק הזמר יעקב שוואקי, שמכיל מגוון של סגנונות; חסידי, מודרני, ישראלי, אנגלית, עברית ויידיש. חידוש נוסף באלבום הנוכחי הוא שלראשונה עבד שוואקי עם כישרונות צעירים, איתם פחות או בכלל לא עבד בעבר, כמו למשל הרשי וויינברגר, מנדי הרשקוביץ, נפתלי שניצלר ועוד. באלבום מבצע יעקב שווואקי להיטים קצביים מודרניים, כמו שיר הנושא 'לחיים ו'יגעתי' ומצד שני שירים חסידיים כמו 'בא שבת', 'לך עצמי', 'הנה אלוקינו' ועוד, כך שכל המגזרים ימצאו את מבוקשם באלבום, שכובש את רחבות הריקודים ואת תחנות הרדיו.

אלבומים נוספים שבלטו במהלך השנה

אלבומם הרביעי של מקהלת הילדים המצליחה 'אידיש נחת' - 'אידיש נחת 4 - אמונה וביטחון' בהפקתם של יוסי גרין ומוישי קרויס. כל הלחנים כמובן של המלחין האגדי יוסי גרין, שגם מצטרף לשירה בכל השירים יחד עם הילדים. על העיבודים הופקדו אלי קליין & איצי ברי, צבי בלומנפלד ויהודה גלילי. באלבום הנוכחי בשונה מהשלושה הקודמים, זמרים אורחים מבצעים קטעי סולו באלבום ובהם; אהרל'ה סמט, לוי פלקוביץ, מנחם מושקוביץ, שייע ברקו. בין הלהיטים שבאלבום 'מי שיש לו', 'ולמדתם אותם, 'והגית בו', 'ראה נא בעניינו' ועוד.

אלבום חסידי משובח שיצא השנה, הוא אלבומו של אמן הרגש והנשמה מיכאל שניצלר - 'לעבעדיגע ספרי תורה' שלוקחים בו חלק, גדולי המלחינים והמעבדים, ביניהם ליפא שמלצר, מוטי אילוביץ, פינקי וועבר, חזקי וייס, נפתלי שניצלר, דייויד טויב, הרשי גינסברג ועוד. בין הלהיטים שבאלבום 'כל עצמותי', 'דער שפאלער זיידע', 'ביה אנא רחיץ' שהלחין בנצי שטיין, 'אתה הראת' - לחן מרגש של פינקי וועבר, 'וזאת התורה', 'רבי שמעון'ס קלאמקע' של חזקי וייס, וכן 'מיין ברודער', שיר לזכרו של אחיו ז"ל שנפטר מהקורונה ל"ע.

השנה זכינו לאלבום 'שיר 3' - שלישי בסדרת אלבומי 'שיר' מלחניו של הנגיד ר' שלמה יהודה רכניץ, שגם הפעם כלל לחנים וביצועים סוחפים של גדולי הזמר החסידי מהשורה הראשונה. בין הזמרים והמעבדים שמשתתפים באלבום, הם יעקב שוואקי, אברהם פריד, מוטי שטיינמץ, שמילי אונגר, בני פרידמן, בערי וועבר, לוי פלקוביץ, יונתן שיינפלד, אלי קליין & איצי ברי, יואלי דיקמן, מנדי הרשקוביץ, דני גרוס. בין הלהיטים שבאלבום; 'לך אמר לבי' שמבצע מוטי שטיינמץ, 'מובטח', 'אחכה לו', 'ליבא בעי', 'למען אחי', 'אולי יחוס', 'אחת', 'אם אשכחך' ועוד. מי שבלט בהיעדרו באלבום הנוכחי הוא מרדכי בן דוד, שביצע כמה מלחני הנגיד בשני אלבומים הקודמים.

אחד האלבומים החסידיים המושקעים שהופקו בעשורים האחרונים, הוא אלבומו של המלחין והמעבד הוותיק דודי קאליש - 'אשר בחר בנו', שבו מבצע קאליש 10 לחנים עם מקהלת ילדים 'קינדער' מקנדה, בניצוחו של אנשי עקשטיין. הלחנים באלבום הם של דודי עצמו וחלק מהם שייכים אף לבנו מוישי. העיבודים הרבגונים יוצאי הדופן שייכים כולם לדודי. בין הלהיטים באלבום ניתן למצוא את 'אבינו', 'אל תאמר', 'אדיר', 'אין ערוך', 'רבינו', 'עיני'.

אלבום נוסף שיצא רק בחודשיים האחרונים, וכבר מסתמן כאלבום שכולל להיטים רבים, הוא אלבומו הבכורה של זמר החתונות המצליח, ובוגר תחרות 'הקול הבא' משה קליין, 'ניצוץ יהודי'. בין המלחינים והמעבדים שלוקחים חלק באלבום נמצאים; אלחנן אלחדד, אלי קליין & איצי ברי, נפתלי שניצלר, בני לאופר ועוד. בין השירים המוצלחים והלהיטים 'שמחה שלמה', 'שיר פשוט', 'תאיר את דרכי', 'בונה ירושלים'. שיר הנושא 'ניצוץ יהודי', 'ברכו את ה', 'אני מאמין' ועוד.

שיר השנה

שיר השנה הוא ללא ספק הלהיט הישראלי, שכבש את כל תחנות הרדיו החרדיות והכלליות - 'סיבת הסיבות' של ישי ריבו, שביוטיוב לבדו צבר הקליפ - תוך 7 חודשים מאז צאתו - מעל 12.2 מיליון צפיות. הלחן והמילים הינם של ריבו בעצמו. אפרופו 'סיבת הסיבות' מכל הסיבות שבעולם זהו שיר השנה של תשפ"א.

זמר השנה

זמר השנה, הוא ללא ספק, ענק הזמר יעקב שוואקי, שלא הפסיק להוציא השנה אלבומים וסינגלים, למרות ואולי בגלל הקורונה, לחזק את קהל מעריציו בסגרים ובבידודים. זה התחיל עם אלבום המופע שלו ב'לייב פארק', המשיך בקאבר מצוין לנוסטלגיה הישראלית 'אלוקים נתן לך במתנה'.

בנוסף נתן שוואקי בקולו באלבום 'שיר 3' וביצע את 'אחת ואחת'. לצד זאת, דואט עם איצי וולדנר 'אילן'. לאחר מכן הוציא שוואקי סינגל קליפ נוסף בשם 'המלאך' שהוקדש לחתני בר המצווה שלא זכו לחגוג כרגיל בשל מגבלות הקורונה.

ובקיץ האחרון השיק שוואקי את אלבומו ה-11 'לחיים', שמוזכר לעיל גם כן בקטגוריית 'אלבום השנה'. אחרי האלבום הוציא שוואקי שיר נוסף 'לוחם' באנגלית וכן דואט עם ליפא שמלצר 'סבא קדישא', חידוש לשירו של ליפא 'השיבנו' מתוך אלבומו 'בלי עין הרע'.

בנוסף התרוצץ שוואקי ממקום למקום ברחבי העולם והופיע סביב הגלובוס; האירוע הגדול במקסיקו, דרך בנייני האומה, לצד והופעות בחולון, בבת י-ם, ועוד. ללא ספק, יעקב שוואקי היה הזמר הפעיל ביותר השנה ואכן שמנו לב לכך.

זמר נוסף שבלט השנה הוא בני פרידמן, שהוציא אלבום ווקאלי משובח בשם 'לחישות הלב 2' וסינגלים ודואטים לרוב, כולל קליפ ללהיט 'חארשו' מאלבומו האחרון 'כולנו נלך'. בין הסינגלים והדואטים שהוציא פרידמן במהלך השנה; 'מי כעמך ישראל', דואט עם יוסף ניוקם, דואט נוסף עם ניוקם לשיר מרגש - 'We May Be Different'. כמו כן הפיק - 'פותח' דואט עם צבי זילברשטיין מתוך אלבומו של האחרון 'שמע בני'. 'יהודי יקר' - דואט עם יוצר בשם נפתלי כלפה, סינגלים נוספים שהוציא פרידמן - '25,000 Candles', 'א ייד' שהפך ללהיט היסטרי בארה"ב, 'It's a Rebbe's Life'. כן ביצע את 'אם אשכחך' באלבום 'שיר 3' של רכניץ.

פרידמן. מתוך הקליפ חארשו.

מלחין השנה

מלחין השנה הוא ללא ספק הערשי וויינברגר, סוג של מטאור שנחת בשמי המוזיקה החסידית בחמש שנים האחרונות, מכונת להיטים מהלכת, ובשנה החולפת הלחין כמעט את כל להיטי השנה, החל מ'בר אלעאי', דרך 'מדריגות', 'אדיר במלוכה', ו'ירא שמים' של שמילי אונגר, 'בא שבת', וכן 'לערנען' באלבומו של יעקב שוואקי. כמו כן אחראי ווינברגר ללחנים 'שויתי', 'צאן קדשים' ו'זכינו' באלבום של 'יונגערליך 3'. 'יתומים היינו' ו'להתענג' באלבומו החדש של זאנוויל וויינברגר. 'חיבה' של חילי גענוד, 'א בריוו' של מיכאל שניצלער ועוד. וויינברגר כבר קטף את התואר 'מלחין השנה' בסיכום שנת תשע"ט, אולם גם השנה היה פעיל ובלט במיוחד.

הרשי ווינברגר. מתוך הקליפ 'הלילה הזה'.

ראוי לציין לטובה שלושה מלחינים נוספים שבלטו בשנה החולפת עם לא מעט להיטים. הראשון הינו אלחנן אלחדד - שהזכרנו אותו גם בשנה הקודמת כאחד ממלחיני השנה, וגם השנה האברך הצעיר והכישרוני לא נח ולא שקט לרגע. כמה וכמה מלחניו הפכו ללהיטי רדיו גדולים כמו 'שיר פשוט' ו'ניצוץ יהודי' של משה קליין, 'עם סגולה' של שלום ברנהולץ, 'נאר אין השם' ו'מי לה' אלי' של נתי לוין, ועוד שירים שהלחין לאיציק דדיה, אבישי אשל, נתנאל ישראל, מיכה גמרמן, גבי אהרון, שמואל הררי, ארי גולד ומוטי וייס.

מלחין וותיק שחזר השנה ובגדול הוא פנחס מרדכי (פינקי) וועבר - שחזר לקדמת הבמה אחרי כמה וכמה שנים שבהן כמעט ולא נשמעו לחנים חדשים שלו. בשנה החולפת הופיעו כמה וכמה לחנים מרגשים ושמחים של פינקי כמו 'תפילתי' של שמילי אונגר 'ואשא', 'אב הרחמים' של יונגערליך, 'ותתן לנו' של שלוימי גרטנר, 'ותחזינה', ו'מן השמים', 'זוכרי זמירות' שמככבים באלבומו של זאנוויל וויינברגר. לחנים נוספפים של פינקי הופיעו באלבומו של מיכאל שניצלר; 'דער שפאלער זיידע', 'אתה הראת', וכן 'מיין ברודער'. להיט נוסף שנעל את השנה היה 'ביז'ן קרעטשמע' שביצע פינקי יחד עם דובי מייזלעס, לחן שכבר הפך ללהיט גדול ומבטיח.

פינקי וועבר.

גם בנצי שטיין שהוכתר כ'מלחין השנה' שעברה (תש"פ), היה פעיל גם בשנה האחרונה והנפיק להיטים רבים כמו 'שפע רב' שביצעו מנדי וייס & מידד טסה, 'ביה אנא רחיץ' של מיכאל שניצלער, 'אדוני המלך' שמבצעים בדואט מוטי ויזל & מיכאל שניצלער יחד עם בנצי. 'והנה נער בוכה' בביצועו של זאנוויל וויינברגר, 'ליבי ובשרי' שביצעו מוטי ויזל & יענקי היל, 'יבוא המלך' שביצעו משה דוד וייסמנדל & ארי היל, 'הוי רץ למשנה ' שביצע מנדי וייס. והאחרון שנעל את סדרת לחניו השנה היה 'מאמע - אמא' שמבצעים משה דוד וייסמנדל, מוטי ויזל, ארי היל ובנצי עצמו. היתה זו בהחלט שנה פוריה עבורו. 

מעבד השנה

המעבד והמפיק המוכשר דני גרוס (שעדיין לא כל כך מוכר בארץ) אינו שם חדש בתעשייה, בעבר הוא עיבד והלחין שירים לזמרים שלמה שמחה, לצבי זילברשטיין, למיכאל פרוזנסקי, ליוסף חיים שוואקי, לשמחה ליינר ולעוד רבים וטובים, אולם השנה הוא הפיק ועיבד אלבומים מצוינים רבים, ביניהם הפיק ועיבד גרוס את אלבומו של יוסף ניוקם - How Aw YA Reb Yid!, פרחי ניו יורק - 'אמת', ברוך לוין וחברים - 'Off The Record', דוד פרלמן - 'שירה מהלב', צבי זילברשטיין - 'שמע בני' ועוד. כן עיבד גרוס במהלך השנה שירים באלבומו של רכניץ 'שיר 3' ולבני פרידמן, חילי גענוד, עוזי בודנר, ריבי שוועבל ולעוד רבים וטובים.

דני גרוס. צילום: אולפני קול חי.

שם נוסף שחולש על תעשיית המוזיקה, הוא דייויד טויב, שהפך למבוקש בקרב אמנים חדשים ולא רק, גם וותיקים שוחרים לאולפנו כדי להנות מעיבודיו העכשוויים והמבריקים. דיוויד מוכר זה כמה שנים כזמר וכמלחין, ובאולפנים כמפיק שירה, ומעבד קולי. בשנה החולפת הוא חתום על שלל עיבודים לשוקי סלומון, למיכאל שניצלר, לחילי גענוד, ולזמרים צעירים חדשים טובים ורבים. בין היתר טויב עובד במרץ על אלבומו הבכורה, מתוכו יצאו כבר כמה סינגלים; 'לקום', 'נשמתי', 'תמחה', 'מברך השנים' ועוד שבדרך.

שיר השנה:

30 השירים שעשו את תשפ"א

שלושת הגדולים:

1. סיבת הסיבות - ישי ריבו.

2. בר אלעאי - שמילי אונגר & אוהד מושקוביץ .

3. די רבי איז דא - יהודה גרין.

שירים נוספים שבלטו השנה: 4) רק עוד רגע - עקיבא תורג'מן. 5) מי כעמך ישראל - יוסף ניוקם & בני פרידמן. 6) מחשבות טובות - מוטי וייס. 7) דרך חדשה - יונתן שיינפלד.  8) שיר פשוט - משה קליין. 9) שכוייח - קובי גרינבוים. 10) תינוקות של בית רבן - אוהד מושקוביץ & מוטי גרינבוים. 11) ירא שמים - שמילי אונגר.  12) חי חי חי - מוטי וייס. 13) מי שיש לו - יוסי גרין & אידיש נחת & מנחם מושקוביץ. 14) לחיים - A Toast To Life - יעקב שוואקי. 15) אותו היום - משה פלד. 16) אין עוד מלבדו - מרדכי שפירו. 17) לך אמר - שלמה יהודה רכניץ (מוטי שטיינמץ). 18) מי שאוהב - קובי גרינבוים & אהרן רזאל. 19) זיו הקודש - חיים ישראל & נמואל. 20) שפע רב - מנדי וייס & מידד טסה. 21) ויקבץ - קובי גרינבוים. 22) ביז'ן קרעטשמע - דובי מייזלס ופינקי וועבר. 23) מתי - נתנאל ישראל. 24) כלל ישראל - זאנוויל ווינברגר. 25) כיסא המלך - איציק דדיה. 26) אבינו - דודי קאליש. 27) זכינו - יונגערליך. 28) השם ישמור - קובי ברומר.  29) חסד ומשפט - אברהם פריד. 30) קטנות שבקטנות - מוטי וייס.

קליפ השנה

'כלו עיני' של המשפיע המוזיקלי מענדל ראטה, הינו ללא ספק הקליפ המושקע ביותר שיצא בשנה האחרונה בכל פרמטר. ראטה כבר הדהים את התעשייה לפני ארבע שנים עם הקליפ המושקע ביותר אי פעם - 'מנחה' והפעם עשה זאת שוב. הציפייה הארוכה השתלמה.

תגלית השנה

הזמר הצעיר והמוכשר מוטי וייס, כבר הוכר לנו מהלהיט הקצבי 'יבנה המקדש' שהוציא וייס בשנת 2017, אולם השנה הפציע וייס שוב עם שלושה להיטים היסטריים, שבצד שנכנסו גם לראש טבלת השירים שעשו את השנה. 'חי חי חי', 'מחשבות טובות' ו'קטנות שבקטנות'. השירים התנגנו ברדיו ובחתונות ללא הפסקה, ובזכות השירים הללו קיבל וייס חשיפה מחודשת. בנוסף הוציא דואט חדש עם ארי גולד 'אהבת תורה', ממש לאחרונה, נקווה שגם הוא יתפוס כמו האחרים.

מוטי וייס. מתוך 'קטנות שבקטנות'.

אבידת השנה

השנה איבדנו באסון הר מירון, את אחד הזמרים האהובים בתעשיית המוזיקה החסידית ר' שרגי גשטטנר ז"ל.

שרגי היה זמר ומלחין, הוא הוציא תחת ידיו אלבום (מקורי) אחד בלבד בשם 'שרגי' על שמו, שממנו יצאו להיטים, ביניהם; 'שים ברכה', 'משה ודוד' ו'כרחם אב' שבעקבות האסון הפך ללהיט היסטרי וזכה ללא מעט קאברים שהוקדשו לזכרו.

אלבום נוסף בשם 'ווארעמקייט', שבו מבצע שרגי ז"ל ממיטב לחניו של גדול המלחינים יוסי גרין, כששרגי ויוסי מבצעים יחדיו. 

לפני היותו זמר, הלחין שירים לשלוימי דסקל, שלוימי טויסיג, ולישראל ורדיגר ולעוד.

לעולם לא נשכח את השירים ששרגי הנפיק ושנזכה לשמוע אותו שר שוב בתחיית המתים בקרוב בימינו אמן. יהי זכרו ברוך.

ארבעת שירי מירון:

1) כרחם אב - שרגי גשטטנר

2) עד מתי - שרולי ברונכר & מאיר גרין

3) קדושי מירון - אבי מן & אבי מילר & מושמוש

4) נחם ה' - יונתן שיינפלד

שלושת הזמרים הכי פעילים השנה:

1) קובי ברומר - עם ארבעה סינגלים מוצלחים 'השם ישמור', 'עוסק בתורה', 'ואז יהיה יותר טוב', 'קול דודי'. לקראת אלבומו הבכורה 'ואז יהיה יותר טוב' שאמור לצאת בשנה הקרובה.

2) חיים ישראל - עם שבעה סינגלים מצוינים; 'שפיות', 'בלילות', 'זיו הקודש' בדואט עם נמואל הרוש, 'שירת הבקשות' עם שוקי סלומון, 'תפילת הרב', 'מרים את הראש' עם סגיב כהן, ועוד 'מחרוזת ניגונים' לל"ג בעומר.

3) ארי היל - עם שבעה סינגלים שבהם הוא מתארח; 'אם תעירו', 'דעבדין רעותך', 'יבוא המלך', 'אבא איתי' גירסה שלו לבד. 'מאמע - אמא', 'חלק אלוקה ממעל' בדואט עם יוסף ניוקם, ו'הושע נא' עם בערי וועבר. בנוסף אלבום קאברים מצוין בדואט עם אלי מרקוס ובהפקתו של יוחי בריסקמן, וגם הוא דוהר לקראת אלבום ראשון שצפוי לצאת לקראת סוף השנה.

4) מוטי ויזל - הלא הוא אהרן הלוי - ילד הפלא הנצחי שבלט השנה במיוחד עם לא מעט סינגלים מרגשים וסוחפים. בהם; 'ליבי ובשרי' בדואט עם יענקי היל, 'מים בוכים' בדואט עם דודי קאליש, 'אדוני המלך' בדואט עם מיכאל שניצלר, 'מאמע - אמא' של בנצי שטיין בדואט עם משה דוד וייסמנדל וארי היל. כמו כן הוציא השנה קאבר סוחף ללהיט 'די רבי איז דא' של יהודה גרין. גם הוא עדיין מתמהמה עם אלבום הבכורה שלו, בתקווה שיראה אור השנה. 

 

מה מחכה לנו בשנה הקרובה?

נקדים ונציין כי רבים מן האלבומים שחשפנו את צאתם בסיכום השנה הקודם, עדיין לא יצאו נכון לסיכום הנוכחי, אולי גם בזה הקורונה אשמה, לכן יש לקחת בערבון מוגבל את הנכתב. 

לאחר הצלחת שני אלבומיו הראשונים, השלישי כבר כאן - נפתלי קמפה צפוי מיד אחרי החגים להוציא את אלבומו השלישי 'כמלאך'. כרגיל העיבודים של אלי קליין & איצי ברי.

החזן והזמר המצליח שלום למר, חוזר לשדה המוזיקה החסידית לאחר הפוגה, עם אלבום חדש ממש בקרוב. בין המלחינים והמעבדים שייקחו בו חלק; משה לאופר, יוסי גרין, הרשי וויינברגר ועוד.

המלך מרדכי בן דוד צפוי להוציא לקראת חנוכה אלבום חדש מלחניו של יחזקי' וייס (לב אל הנשמה), בין המעבדים; משה לאופר, אלי לאופר, אלי לשניסקי ועוד.

לאחר שקט ממושך, גם בערי וועבר עובד על אלבום חדש, שצפוי לצאת במהלך חודשי החורף. יקחו בו חלק; מאיר אדלר, משה לאופר, הרשי וויינברגר ונפתלי שניצלר.

יוסי גרין צפוי להוציא במהלך החורף אלבום חדש, שבו מארח את גדולי הזמר שלום למר, יידל ורדיגר, משה טישלר, מרדכי שפירו, בני פרידמן ובעיבודם של אלי קליין & איצי ברי.

אחרי כעשור שנים מהאלבום הקודם 'על ההרים', אייזיק האניג צפוי גם הוא השנה להוציא אלבום חדש שיורכב מלחניהם של גדולי המלחנים, כשעל ההפקה מופקד בנו יוסי האניג ועל העיבודים יהודה גלילי.

לאחר הלהיטים 'ויקבץ', 'מי שאוהב' ו'שכוייח' שהוזכרו לעיל, זמר החתונות הוותיק קובי גרינבוים צפוי להוציא השנה את אלבומו הבכורה, שייקחו בו חלק; יוסי גרין, יואלי דיקמן, יהודה גלילי, מוטי אילוביץ, אלי קליין, פנחס ביכלר ועוד.

גדול הזמר אוהד מושקוביץ עובד גם הוא במרץ על אלבומו השביעי, שבו צפויים לקחת חלק יונתן שיינפלד, אלי קליין & איצי ברי, יואלי דיקמן ועוד.

גם הזמר האנרגטי פיני איינהורן עובד בימים אלה על אלבומו השני עם הצמד אלי קליין & איצי ברי, מתוכו ייצאו במהלך השנה כמה סינגלים, לצד קליפ מושקע שיופיע ממש בקרוב לאחד משירי האלבום.

גם שיר לזכרו של הזמר שרגי גשטטנר ז"ל על המילים 'הבן יקיר לי', צפוי לצאת במהלך השנה בלחנו של יוסי גרין ובעיבודם של אלי קליין & איצי ברי.

המעבד והזמר דייויד טויב צפוי להוציא את אלבומו הבכורה מלחניו ועיבודיו ובביצועו, בו הוא מארח לדואטים גם את מיכאל שניצלער וגם את ישי לפידות.

גם שלמה שמחה עובד על אלבום חדש, על העיבודים וההפקה המוזיקלית מאסטרו יואלי דיקמן והלחנים של איצי וולדנר, יוסי גרין ועוד.

גם שלוימי גרטנר עובד על אלבום חדש. בין המלחינים שיקחו בו חלק הם הרשי וויינברגר ויוסי גרין.

מחיה המוזיקה החסידית, יוסף משה כהנא, צפוי להוציא אלבום חדש מלחני ר' יו"ט עהרליך ז"ל. על השירה לוי פלקוביץ ועל העיבודים יהודה גלילי.

זמר חדש בשם דודי סמט צפוי להוציא בחודשים הקרובים אלבום בכורה. הלחנים והעיבודים כולם של אלי לאופר.

המלחין החסידי הוותיק יהושע האנשטטר עובד על אלבום חדש מלחניו, מתוכו יצאו כבר כמה סינגלים, כשהאחרון 'אמת וקיים לעד' בביצועו של אהרל'ה סמט יצא ממש לאחרונה, ובחנוכה הקרוב צפוי לצאת שיר נוסף מתוך האלבום - יצירה על הפיוט 'הנרות הללו', בביצועו של זאנוויל וויינברגר ובעיבודו של יואלי דיקמן.

ת'הא ש'נה פ'וריה ב'מוזיקה.

סיכום שנה מוזיקה חסידית יעקב שוואקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד