י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
השופט קבע

בן 12 קיבל חיסון בגלל סבתו החולה, בניגוד לרצון אביו

בן 12 נאבק באביו, מתנגד החיסונים, בבית המשפט שפסק כי למרות התנגדות האב, הבן הצעיר יקבל את החיסון לקורונה כדי שיוכל לבקר את סבתו – חולה סופנית

בן 12 קיבל חיסון בגלל סבתו החולה, בניגוד לרצון אביו
חיסון לקורונה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

שופט הולנדי הכריע לטובת רצונו של ילד בן 12 שרצה לקבל את חיסון הקורונה כדי שיוכל לבקר את סבתו הגוססת, בניגוד להתנגדויות אביו, מתנגד חיסונים מוצהר. כך נקבע בית המשפט המחוזי בחרונינגן בצפון הולנד.

הילד ששמו לא פורסם מטעם צנעת הפרט, טען כי קבלת החיסון תפחית את סיכוייו להדביק את סבתו, הנאבקת בסרטן הריאות. זהו אחד המקרים הראשונים שבית המשפט מחייב הורה לחסן את בנו. ילדים בגילאי 12 עד 17 בהולנד יכולים לבחור אם להתחסן או לא - אך זקוקים לאישור משני ההורים. ההורים של הילד גרושים, אמו של הילד אישרה, ואביו לא אישר.

אביו אמר כי החיסונים "עדיין נמצאים בשלב ניסוי" והוסיף כי ייתכן שיהיו "סיכונים גדולים בהתפתחות של הילד בטווח הארוך". אך השופט אמר כי נראה שאין בסיס מדעי לטיעון זה. השופט בארט טרומפ נתן אישור לחסן את הילד בשל "האינטרסים הכרוכים בחיסון, בפרט האינטרס של הקטין הזה".

הוא הורה לתת לילד את החיסון "תוך זמן קצר" מכיוון שהאינטרסים שלו חשובים יותר מכל ערעור אפשרי של עורכי הדין של האב. הילד רצה להתחסן "כי הוא לא רצה להידבק ורצה להקטין את הסיכוי להדביק אחרים", נכתב במסמכי בית המשפט.

"נוסף על כך, סבתו סובלת מסרטן ריאות גרורתי ונמצאת בשלבי חייה האחרונים", על פי בית המשפט. "הקטין רוצה לבלות איתה כמה שיותר זמן, אבל הוא לא מחוסן. הוא חושש שהוא עלול להדביק את סבתו ומשוכנע שאם יעשה זאת הוא יסכן חיים" נכתב בבית המשפט.

נגיף הקורונה הדביק יותר משני מיליון אנשים בהולנד והביא למותם של 18,528, כך על פי אוניברסיטת ג'ונס הופקינס.

הולנד חיסון לקורונה בית משפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד