י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אוד מוצל מאש

האם ששיכלה 3 בנים בחייה - הלכה לעולמה

בבני ברק נפטרה השבת בשיבה טובה האישה החשובה מרת חיה חנה וייס ע"ה, אמו של ר' מרדכי וייס ז"ל בעל מלון ואולמי בני ברק בשיכון סאטמר בעיר, שנפטר לפני כשנתיים. בחייה שיכלה 3 בנים וכלה. הלווייתה הערב בשיכון סאטמר בבני ברק

האם ששיכלה 3 בנים בחייה - הלכה לעולמה
נר נשמה צילום: pixabay

ברוך דיין האמת: הלכה לעולמה האישה הצדקנית הישישה מרת חיה חנה וייס ע"ה והיא בת 96. היא נפטרה בזמן הדלקת נרות של שבת חול המועד סוכות, כשהיא מותירה אחריה דור ישרים מבורך.

המנוחה ע"ה בת הרב החסיד ר' ברוך גרובר ז"ל מהעיר מאסיף שבמחוז ווישווא ברומניה, דור שישי של בעל 'אהבת שלום' מקאסוב. מגזע היחס היא נכדת הרה"ק רבי משה לייב מסאסוב ונכדת הרה"ק רבי נפתלי מראפשיץ בעל ה'זרע קודש', ונכדת הרה"ק רבי דוד מזאבילטוב. 

אלמנת הרב החסיד ר' יעקב בן ציון ווייס ז"ל מזקני חסידי סאטמאר בבני ברק שנפטר לפני 43 שנה בחודש אייר תשל"ט.

הייתה אישה נשגבה, כל ימיה הייתה עסוקה בחינוך בניה על דרך ישראל סבא ונהנה עם בעלה מגיע כפיהם, את בניה שלחה ללמוד בישיבת סאטמר של הגאב"ד הגאון רבי משה אריה פריינד זצ"ל וביחד עם בעלה גידלה את ביתה בדרכו של הרבי בעל ה'ויואל משה' מסאטמר אליו היה דבוקים ואדוקים. 

בעלה ר' יעקב בן ציון ניהל בתקופה מסוימת את מאפיית המצות בויז'ניץ בבני ברק, ובעל ה'אמרי חיים' מויז'ניץ קירבו תמיד.

בהיותה אוד מוצל מאש ניצלה בשואה איבדה את אמה. אחרי השואה התחתנה עם בן דודה בעיר גרוסוורדיין ובליל חתונתם הוא נעצר על ידי הרשויות וישב שנה בכלא. 

בחייה קברה שלושת מבניה עלי אדמות ובכל זאת מאמונתה לא נטתה. לפני למעלה משלושים שנה שיכלה את בנה הרה"ח רבי יצחק ז"ל שלקה בדום לב פתאומי בביתו בבני ברק, ולפני למעלה מעשרים שנה שנה שיכלה את בנה הרה"ג רבי יוסף אלתר ז"ל, מחשובי חסידי סאטמר בירושלים, שנפטר אף הוא בפתאומיות. בחודש חשוון תש"פ שיכלה את בנה הרה"ח רבי מרדכי וייס ז"ל, מחשובי ונכבדי חסידי סאטמר בבני ברק ובעלים של מלון ואולם בני ברק השוכן בשיכון סאטמר שנפטר בגיל 67.

לפני למעלה משנה נפטרה כלתה, האישה החשובה מרת שרה וייס ע"ה, אלמנת בנה הרה"ג ר' יוסף אלתר ז"ל שנפטרה בגיל 64 לאחר מחלה. 

הלווייתה תתקיים הערב (מוצאי שבת חול המועד סוכות) בשעה 22:30 מביתה במלון בני ברק ברחוב קדושת יום טוב 5 בשיכון סאטמר בעיר, לבית החיים סגולה בפתח תקווה - שם תיטמן בחלקת ספינקא.

תהא נשמתה צרורה בצרור החיים.

סאטמר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד