י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הושעתה מתפקידה

שוטרת שיגרה מכתבי תמיכה לרוצח שתקף בית כנסת ביום כיפור

שוטרת בגרמניה הושעתה מתפקידה, לאחר שנחשף כי שיגרה מכתבי תמיכה לרוצח שתקף בית כנסת ביום כיפור לפני שלוש שנים. חבריה לעבודה הביאו לפתיחה בחקירה שהובילה למכתבים שנמצאו בתאו של האסיר

שוטרת שיגרה מכתבי תמיכה לרוצח שתקף בית כנסת ביום כיפור
אילוסטרציה צילום: pexels

שוטרת בגרמניה כתבה מכתבי תמיכה לרוצח שמרצה עונש מאסר, לאחר שניסה לבצע טבח בבית כנסת בעיר הַאלֶה שבגרמניה ביום כיפור תשע"ט. השוטרת שלחה את המכתבים לתא הדואר של האסיר.

השוטרת ששמה לא פורסם, ממשטרת מחוז דסאו-רוסלאו, הושעתה עד לסיום חקירתה. כך על פי סוכנות הידיעות הגרמנית DPA. היא חשודה ששלחה מכתבי תמיכה לסטפן באליט, שמרצה מאסר עולם בגין הפיגוע שביצע ביום הכיפורים, במהלכו רצח שני בני אדם סמוך לבית הכנסת, לאחר שלא הצליח להיכנס אליו.

תמרה זיאשאנג, שרת הפנים של מדינת סקסוניה-אנהלט, שבה נמצאת העיר האלה, אמרה כי תמסור למחוקקים פרטים על המקרה. על פי דיווחים בתקשורת המקומית, לשוטרת לא היה קשר למעצרו של באליט והיא לא שמרה עליו, ואף פעם לא הייתה מעורבת בחקירות של פשעי שנאה או הגנה על מוסדות יהודיים.

על פי הדיווחים, היא כתבה מכתבים "מעוררי התפעלות" על פני תקופה של מספר חודשים, והביעה הזדהות עם פשעיו. חבריה של השוטרת המתגוררת בעיר ביטרפלד-וולפן, שמעו אותה אומרת דברי שבח עליו, והביאו את הדברים לממונים עליה, ובעקבות כך נפתחה חקירה.

הרוצח סטפן באליט.

בתא הכלא שלו נמצאו יותר מעשרה מכתבים מאת השוטרת, לפי הדיווחים, היא השתמשה בשם בדוי, ולכן פקידי בתי הסוהר לא הבחינו בהם קודם לכן. מכתבים אחרים שקיבל נבדקים כעת.

יו"ר הקהילה היהודית בהאלה, מקס פריבורוזקי, אמר לתקשורת המקומית: "אני סומך על המשטרה, למרות המקרה המטורף הזה, למרבה הצער, נראה שיש מטורפים כאלה בכל מקום".

מנגד האיגוד האזורי של מרכזי מחקר ומידע לאנטישמיות (RIAS) פרסם כי "המקרה אינו מקובל ומזעזע", בהצהרה נאמר כי "דבר כזה משפיע לרעה על תחושת הביטחון והאמון של הקהילה היהודית במשטרה", לטענת האיגוד היהודי "הנפגעים חוששים לדווח על אירועים אנטישמיים למשטרה".

באיגוד משטרת גרמניה הגיבו כי הם "המומים מהמכתבים", וגינו את ה"התכתבות אפשרית בין השוטרת מביטרפלד לבין המתנקש האנטישמי מהאלה". יו"ר האיגוד בסקסוניה-אנהלט, אווה בכמן, אמר כי מה ששמע "הדהים" אותו מאוד כיו"ר האיגוד. "לא יכול להיות ששוטר יוצר קשר עם עבריין במכתב".

שוטרת משטרת גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד