י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
חוששים מתוצאות הבחירות

מיליונרים גרמניים מעבירים את נכסיהם לשוויץ

מיליונרים גרמניים מעבירים את נכסיהם לשווייץ זאת על רקע החשש שמפלגות שמאל יעלו לשלטון בבחירות שמתקיימות היום

מיליונרים גרמניים מעבירים את נכסיהם לשוויץ
אילוסטרציה צילום: unsplash

מיליונרים גרמנים ממהרים להעביר את נכסיהם לשוויץ על רקע החשש מפני ניצחון של השמאל בבחירות בגרמניה היום (ראשון) אם הסוציאל-דמוקרטים של המרכז-שמאל (SPD), מפלגת שמאל, והירוקים למען איכות הסביבה יעלו לשלטון, מס הון ומס ירושה עלולים להיות על סדר היום הפוליטי.

"עבור עשירים זה קו אדום", אמר עורך דין מומחה למסים בגרמניה, עם פעילות שוויצרית נרחבת. "יזמים מודאגים מאוד". המהלך מראה כי אנשים רואים בשווייץ מקום אטרקטיבי להפקיד את הכספים, על אף המאמצים לבטל את תדמיתה כמקלט מס של מיליארדרים.

"אנשים עשירים רבים, במיוחד יזמים, חוששים שיהיה שינוי מצד השמאל בגרמניה - לא משנה איך יסתיימו הבחירות", כך אמר פלוריאן דירסלן, ראש תחום אירופה בשוויץ. ה'דיילי מייל' מצטט בנקאי שוויצרי בכיר שאמר: "אני מכיר מספר יזמים גרמנים שרוצים להיות מחוץ לגרמניה אם הדברים יהפכו לשמאל שם". לדבריו, הוא ראה ביקוש גדול מלקוחות לכך, וציין כי כמה יזמים ביקשו לבצע השקעות חדשות באמצעות חברה בשוויץ או העברת נכסים לקרן בליכטנשטיין.

מנגד חשוב לזכור כי העברת מזומנים לחשבון בנק שוויצרי, כבר לא עוזר. לאחר שתחת לחץ בינלאומי עצום, השווייצרים משתפים כעת נתונים עם רשויות המס במדינות של הלקוחות.

אחד הפוליטיקאים המקומיים בשווייץ אמר כי עשרות יזמים עשירים בגרמניה בדקו בחודשים האחרונים אפשרות מגורים באחד מהמקומות עם מיסים הנמוכים לאורך אגם ציריך.

גרמניה שוויץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד