י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הקרב צמוד

תם עידן מרקל: גרמניה צועדת היום לקלפי

אחרי 16 שנים עם אנגלה מרקל, גרמניה יוצאת היום לקלפי כדי לבחור את הקנצלר הבא והקרב צמוד ומתוח מתמיד. מרקל כמובן תומכת במחליפה בראשות מפלגות השלטון ומייחלת לניצחונו. שגרירת גרמניה בישראל מרגיע כי לא יחול שינוי ביחסי המדינה עם ישראל

תם עידן מרקל: גרמניה צועדת היום לקלפי
הפרלמנט הגרמני צילום: pixabay

אזרחי גרמניה יוצאים היום (ראשון) לקלפיות, שיקבעו את זהות האדם שירכיב את הממשלה במקומה של אנגלה מרקל, שמסיימת 16 שנים בתפקיד הקנצלרית. על פי הסקרים האחרונים הקרב בין המתמודדים צמוד.

מעל 60 מיליון בעלי זכות בחירה בני 18 יצביעו גם על זהותם של 598 הצירים בבונדסטאג (בית המחוקקים) הגרמני, הבחירות הדמוקרטיות הללו הינן התשיעיות מאז איחוד גרמניה המערבית והמזרחית ב-1990.

הסקרים מראים כי המפלגה הסוציאל דמוקרטית, בהנהגתו של אולף שולץ, צפויה לסיים במקום הראשון עם כ-25 אחוז מהקולות, מפלגת השלטון הנוכחית, האיחוד הנוצרי דמוקרטי, בהנהגתו של ארמין לאשט שהחליף את מרקל כמנהיג המפלגה, עומדת על מספר דומה, מפלגת הירוקים, בהנהגתה של אנאלנה ברבוק, עומדת על כ-15 עד 16 אחוז.

הקנצלרית היוצאת מרקל עומדת לצדו של מחליפה לאשט. היא אמרה בעצרת בחירות בעיר אאכן כי "ארמין לאשט חייב להיות קנצלר, והאיחוד הנוצרי דמוקרטי, והאיחוד הנוצרי סוציאלי חייבים להיות כוח חזק ביחד".

סוזנה ואזום ריינר, שגרירת גרמניה בישראל, כתבה כי "אנשים רבים, בעיקר כאן בישראל, העלו בשבועות ובחודשים האחרונים את השאלה: מה יבוא לאחר מכן כיצד ייראו יחסי גרמניה - ישראל תחת ממשלה גרמנית חדשה?" וזו השיבה כי "אפשר להמשיך ולסמוך על גרמניה. תמיכתה בזכות הקיום ובביטחון מדינת ישראל הינה אחד מעמודי התווך במדיניות החוץ הגרמנית. כך היה בעבר, והדבר לא ישתנה עם הממשלה החדשה".

עוד כתבה: "גם בתום עידן מרקל גרמניה תמשיך לפעול נאמנה למען סדר בינלאומי המבוסס על חוקים ופתרון אתגרים בינלאומיים, באמצעות שיתוף פעולה רב צדדי, ולעמוד לצדה של ישראל כשותפה אמינה". דבריה של השגרירה הובאו הבוקר בעיתון 'מעריב'.

בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד