ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
תקף את עמית סגל

הפרשן העביר ביקורת על ערוץ 12 והורחק?

לפי דיווחים בתעשיית התקשורת, הפרשן הערבי מוחמד מג'אדלה הורחק מתוכניות ערוץ 12 לאחר שהעביר ביקורת קשה בריאיון על תוכנית אולפן שישי ועל הפרשן עמית סגל

הפרשן העביר ביקורת על ערוץ 12 והורחק?
מוחמד מג'אדלה צילום: טוויטר

האם הפרשן הערבי מוחמד מג'אדלה שהצטרף לאחרונה לחברת החדשות הורחק משידורי התוכניות בגלל ריאיון לעיתון 'הארץ' בו תקף את עמיתו הפרשן עמית סגל? כך לפחות טוענים "מבינים בתעשייה".

בריאיון שנערך עמו לאחרונה בעיתון 'הארץ' לאחר הצטרפותו כפרשן בפאנלים השונים של הערוץ ובייחוד זה של 'אולפן שישי', תקף מג'אדלה את התוכנית של 'חדשות 12' על כך שהוא נמצא בעמדת התגוננות כמיעוט ערבי מול פאנל יהודי-לאומני. בנוסף תקף מג'אדלה את הפרשן הבכיר עמית סגל על כך שקרה 

"קשה מאוד להוציא אותי משלוותי. מה שהטריף אותי בעיקר זה שיושבים בפאנל הזה שבעה יהודים ולערבי היחיד שהזמינו לא נותנים להשלים משפט. כמה אפשר? אני יכול להכיל את כל הדעות, אבל תנו לי להציג את המציאות, לדבר על העובדות. אבל אני לא גאה במה שהיה שם, זה לא הסגנון שלי", תקף הפרשן הערבי ב'הארץ'.

הוא גם תקף את ההתבטאות של הפרשן עמית סגל בתקופת הפרעות של ערביי ישראל כשאמר כי הפורעים הערבים "צריכים לספור את מתיהם". "הוויכוח עם עמית לא היה בין ערבי ליהודי", אמר מג'אדלה, "אלא ויכוח בין שני עיתונאים סביב דיוק בעובדות. אין ספק שהיתה אלימות מצד ערבים, לרבות מקרי לינץ' ופגיעה ברכוש. אבל להפוך לגמרי את התמונה ולטעון שאוטובוסים שהגיעו מיצהר ועפרה כדי 'להגן' על היהודים בלוד הם בעצם אוטובוסים של ערבים — זה פשוט לא נכון. אף אוטובוס של ערבים לא הגיע ללוד ולשום עיר אחרת. בדקתי את זה, הייתי שם, דיברתי עם האנשים. אין תיעוד שתומך בטענה הזאת. וככה בקלות, כי אתה נמצא מול מצלמה ויש לך כוח, אתה אומר שאוטובוסים של ערבים מגיעים ללוד? מבחינתי זה בדיוק כמו 'הערבים נוהרים לקלפיות'".

כאמור, מג'אדלה נעדר מהתוכניות האחרונות בהן נהג לקחת חלק כמשתתף בפאנל, וגורמים בתעשייה רומזים כי הרחקתו בגלל הביקורת שהעביר עליהם בריאיון. "מוחמד מג'דלה לא הוזמן כבר עשרה ימים לתוכניות חברת החדשות בעקבות הריאיון למוסף הארץ, במהלכו ביקר גם את עמית סגל ובכלל את אולפן שישי. הוא כן הופיע לכמה שניות בכתבת מגזין שהוקלטה מראש, וזהו בערך. מאמין ומקווה שאין קשר בין הדברים", כתב אחד בטוויטר.

כתב הבידור של 'ידיעות אחרונות' רן בוקר כותב כי המתיחות בין חדשות קשת למוחמד מג'אדלה נמשכת. אחרי הריאיון ב'הארץ' שבו אמר מילים שעלולות להשתמע כמו ביקורת על אולפן שישי - הפרשן לא הוזמן השבוע האחרון לתוכניות הערוץ, כולל אולפן שישי ופגוש את העיתונות.

 

 

ערוץ 12 עמית סגל עיתון הארץ אולפן שישי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד