י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"כינוס הבגידה והבושה"

צווי מעצר בעיראק נגד הבכירים שקראו לנורמליזציה עם ישראל

הרשות השופטת בעיראק הוציאה הבוקר צווי מעצר נגד המשתתפים בכינוס שהתקיים בסוף השבוע, במהלכו נשמעה קריאה פומבית לנורמליזציה עם ישראל. וזאת לאחר שכ-300 מנהיגים קראו לנירמול היחסים עם ישראל

צווי מעצר בעיראק נגד הבכירים שקראו לנורמליזציה עם ישראל
ישיבת ממשלת עיראק בעידן הקורונה צילום: באדיבות המצלם

לפי הדיווחים בעיראק, צווי מעצר הוצאו נגד ויסאם אל-חרדאן, מבני השבטים הסונים, ונגד סחר כרים א-טאא'י, עובדת במשרד התרבות שנאמו בכנס שהתקיים בסוף השבוע בארביל, בירת החבל הכורדי, במהלכו נשמעה קריאה פומבית לנורמליזציה עם ישראל. כמו כן הוצא צו מעצר נגד מית'אל אל-אלוסי, פוליטיקאי עיראקי שאמנם לא השתתף בכנס, אך בשנים האחרונות הביע לא אחת תמיכה בנרמול היחסים עם ישראל. כך מדווח הבוקר רועי קייס ב'כאן חדשות'.

כזכור, אתמול ממשלת עיראק גינתה את קיום הכינוס בארביל שבצפון עיראק, בכינוס נשמעה קריאה של בני שבטים עיראקים לנרמול היחסים עם ישראל.

בהודעה מטעם לשכתו של ראש הממשלה, מוסטפא אל-כאזימי, נאמר כי הכינוסים האלה אינם חוקיים ואינם מייצגים את העיראקים: "הכינוסים האלה לא מייצגים את תושבי עיראק ואת תושבי הערים שלה. האישים האלה שהשתתפו מנסים בייאושם לדבר בשם העם. הם מייצגים את העמדות רק של מי שהשתתף באירוע".

עוד נאמר בהודעה כי מדובר בניסיון לחבל במצב הכללי בעיראק ולהחיות את השיח העדתי בצל ההכנות בכל עיראק לבחירות לפרלמנט". ממשלת עיראק גם הבהירה בהודעה כי "הצגת מושג הנורמליזציה אינו מתקבל על הדעת במישור החוקתי, החוקי והפוליטי בעיראק". משרד הפנים בממשלת כורדיסטאן עיראק מבהיר בהודעה כי הכינוס בארביל התקיים ללא ידיעת או אישור השלטונות והוא אינו מבטא בשום צורה את עמדתה של הממשלה בחבל כורדיסטאן עיראק.

עוד נאמר בהודעה כי יינקטו הצעדים הנחוצים כדי לעקוב אחר אופן קיום הכינוס. במקביל תגובות נזעמות של אישי ציבור בעדה השיעית בעקבות הכנס שכונה על ידי אחד מחברי הפרלמנט "כינוס הבגידה והבושה". המטיף השיעי הבולט, מוקתדא א-סדר, צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי על השלטונות בארביל למנוע את קיומן של "הכינוסים הטרוריסטים הציוניים" ולעצור את מי שהשתתף בהם.

עיראק נורמליזציה ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד