י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הדרישה לנורמליזציה

הסערה העיראקית: "צו המעצר הוא צו מעצר איראני"

צו מעצר הוצא נגד מית'אל אל-אלוסי, פוליטיקאי עיראקי שקרא בסוף השבוע לנורמליזציה עם ישראל כמו מדינות ערב המתונות. בריאיון הוא אומר: "תמכתי בשלום ואמשיך לתמוך בשלום. אין לעיראק ולמדינות אחרות ברירה אחרת חוץ מהשלום"

הסערה העיראקית: "צו המעצר הוא צו מעצר איראני"
אילוסטרציה צילום: unsplash

הפוליטיקאי העיראקי, מית'אל אל-אלוסי, שהשלטונות בבגדאד הוציאו נגדו ונגד המשתתפים בכנס התמיכה בנורמליזציה עם ישראל בארביל צו מעצר אומר בריאיון מיוחד ל'כאן חדשות' מגרמניה כי מדובר בצו מעצר איראני.

אל-אלוסי שקרא אתמול לנורמליזציה עם ישראל אמר לרועי קייס, כי: "למרבה הצער צו המעצר הזה לא מייצג את החוקה העיראקית, הוא מייצג את היעדר החירות של המדינה העיראקית ואת ההגמוניה של משמרות המהפכה האיראניים על ההחלטות המדיניות, הביטחוניות, המשפטיות והכלכליות במדינה. אני עוקב בכאב אחר צו המעצר הזה. אני בכלל בבית חולים בהמבורג בגרמניה. אני מתפלא על צווי המעצר האלה שנועדו לאיים על האזרחים ולבטל את הדעות החופשיות על מנת שאיראן תשלוט בחופש הביטוי".

אל-אלוסי הידוע בעמדותיו התומכות בנרמול היחסים עם ישראל (ביקר כאן בעבר), אמר בשיחה עם 'כאן חדשות' כי הוא לא מתכוון לחזור בו מעמדותיו: "תמכתי בשלום ואמשיך לתמוך בשלום. אין לעיראק ולמדינות אחרות ברירה אחרת חוץ מהשלום. מחרחרי המלחמות הם סוחרים, סוחרים בבני אדם ובערכים ובעתיד. אני אומר לפוליטיקאים שיוצאים נגד הכינוס בארביל – אתם המושחתים, גנבתם את הכסף, אתם מעורבים בפשעים גדולים".

בתשובה לשאלה אם לא מפחד לחזור לעיראק, הוא השיב: "שיהיה מה שיהיה. השלום הוא הברירה היחידה לבניית המדינה העיראקית. מי שקורא למלחמות, הם הטרוריסטים והמושחתים. לא מעניין אותי מה שיוצא מבתי דין כאלה. מה שמעניין אותי הוא האמונה בעצמי והכבוד שלי והכבוד למולדת. אני לא מפחד".

כזכור, בשעות האחרונות הרשות השופטת בעיראק הוציאו צווי מעצר נגד משתתפי הכינוס ובראשם ויסאם אל-חרדאן, מנכבדי השבטים הסונים, ועובדת משרד התרבות העיראקי, סחר כרים א-טאא'י. בנוסף הוצא צו מעצר נגד אל-אלוסי. ביממה האחרונה ויסאם אל-חרדאן פרסם סרטון התנצלות על נאומו בכנס הנורמליזציה ואמר כי לא היה מודע לתוכן של ההודעה ולכך שהכניסו את המילים "היישות הציונית ונורמליזציה" אליה.

יש לציין כי הכינוס עורר זעם רב ברחבי עיראק ובייחוד במחנה הפרו איראני – מיליציות המזוהות עם איראן אף איימו על ממשתפי הכינוס. הממשל בכורדיסטאן וממשלת עיראק התנערו ממנו וגינו אותו בחריפות.

עיראק נורמליזציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד